معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تزریق پلاسمای افراد بهبود یافته به افراد بیمار یکی از روش‌های درمانی بیماری کوید ۱۹ که در حال بررسی است.

پلاسما خون کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حسن اینانلو گفت: از بهبود یافتگان مبتلا شده در خواست داریم تا پلاسمای خون خود را اهدا کنند تا بتوانیم پلاسمای گرفته شده را به بیماران تزریق کنیم و به نتایج دقیق تری در این رابطه دست پیدا کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز با همکاری سازمان انتقال خون و سرم سازی رازی انجام می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی با انتشار اطلاعیه‌ای از بیماران بهبود یافته کرونا دعوت کرد در طرح استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته شرکت کنند.

در این اطلاعیه آمده است:به اطلاع می‌رساند محققان و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز پس از اخذ مجوز معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز طرح «استفاده از پلاسمای بیماران بهبود یافته» برای درمان بیماران مبتلا به کوید ۱۹در صدد آغاز فاز اجرایی این طرح هستند.

از این رو از تمامی عزیزان ساکن شهر کرج که اخیراً پس از ابتلا به بیماری کرونا به بهبودی کامل رسیده‌اند دعوت می‌شود به منظور اهدای زندگی به دیگر همنوعان مبتلا به این بیماری، برای اهدای مقداری از پلاسمای خون خود در این اقدام انسان دوستانه شریک شده و تیم درمانی-تحقیقاتی را همراهی کنند.

علاقه‌مندان به مشارکت در طرح اهدای زندگی می‌توانند از طریق شماره تماس ۳۲۵۳۲۶۴۶، مدیریت آزمایشگاه‌های دانشگاه آمادگی خود را اعلام کنند.

کد خبر 499096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha