چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش‌بینی ما خرید یک‌میلیون و ۹۸۹ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در استان است.

خريدگندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، صالح احمدی در نخستین جلسه کمیته پـایش و پیش‌آگاهی زراعت اسـتان کردستان در سنندج اظهار کرد: قیمت خرید گندم امسال به ۲ هزار و۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی وضعیت بارندگی در استان برای زراعت را مناسب دانست و افزود: طبق پیش‌بینی هواشناسی هفته اول فروردین ۹۹ در کشور بارش‌ها بیشتر بوده و  چشم‌انداز بارش ۱۵ روزه استان بیش از ۳۰ میلی‌متر بارندگی‌ است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی  کردستان بیان کرد: سمپاشی و کوددهی به مزارع برای حفظ نباتات و مبارزه با علف‌های هرز و جلوگیری از بیماری‌ها بسیار ضروری و منجر به افزایش عملکرد یک تن در هر هکتار می‌شود.

احمدی با اشاره به آلودگی‌ مزارع قروه، دهگلان و کامیاران در سال‌های گذشته گفت: مزارع گندم آبی و دیم در شهرستان‌ها باید کنترل شود.

رشد مناسب گندم در ۷۰ درصد از مناطق مرتفع استان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: رشد گندم در  ۷۰ درصد مناطق مرتفع استان مناسب است.

فریدون حامدی افزود: وضعیت رویش گندم استان سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر است.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در کشاورزان در زمینه  آفت‌زدگی و سن اراضی کشاورزی از طریق رسانه ها و فضای مجازی ضروری است.

حامدی افزود: مبارزه با سن‌زدگی و علف های هرز اراضی کشاورزی در مناطق معتدل استان به صورت جدی شروع شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با سن و علف‌های هرز در بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی کامیاران انجام شده است، اظهار کرد: اقدامات مبارزه با آفات  در ۸۰ درصد مناطق گندم بیجار، دیواندره،   دهگلان و سقز انجام نشده است.

به گفته حامدی اقدامات مبارزه با آفات و علف‌های هرز اراضی کشاورزی استان در سال‌جاری نسبت به سال ۹۸ از مطلوبیت کمتری برخوردار است.

کد خبر 499089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha