نور خورشید، آلودگی هوا و بیشتر واکنش‌های شیمیایی باعث تیره شدن پوست می‌شوند، به همین دلیل علاوه بر افرادی که پوستشان تیره است حتی افرادی که پوستشان روشن است باز هم سراغ کرم‌های سفیدکننده می‌روند. ولی بسیاری از افراد از عهده‌ی هزینه‌های سنگین این کرم‌ها بر نمی‌آیند یا این که بسیاری اوقات اصلا به نتایج مطلوب و دلخواه خود نمی‌رسند.

ماسک خانگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برترین‌ها، در این مطلب طرز تهیه کرم‌های سفیدکننده خانگی که موثرترین و کم هزینه‌ترین روش است را به شما آموزش می‌دهیم.

البته لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید این کرم‌ها کاملا تاثیر کند باید طبق نسخه‌ها و دقیق و کامل عمل کنید.

۱. کرم سفیدکننده پوست با پاپایا و عسل

نصف فنجان پاپایای تازه و یک قاشق چای خوری عسل را تهیه کنید.

ابتدا تکه‌های پاپایا را له کنید تا زمانی که یک خمیر غلیظ به دست آید. سپس عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و بعد این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود اعمال کنید. صورتتان را با آب گرم و مجددا با آب سرد شست وشو دهید و نهایتا با یک پد خشک کنید. این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و طبیعی بسیار مناسب است.

احتیاط: پاپائین موجود در پاپایا ممکن است باعث ایجاد حساسیت در برخی از افراد شوند. بنابراین اگر به پاپایا و محصولات آن آلرژی دارید از این درمان بپرهیزید.

۲. کرم سفیدکننده پوست با پوست پرتقال خشک شده و ماست

چند عدد پوست پرتقال و یک قاشق غذا خوری ماست را تهیه کنید.

ابتدا به مدت ۲ تا ۳ روز پوست‌های پرتقال را در برابر نور خورشید خشک کنید. زمانی که نسبتا ترد شدند، پودرشان کنید و بعد یک قاشق غذاخوری از این پودر را به ماست اضافه کنید تا یک خمیر نرم به دست آید. سپس آن را بر روی پوست اعمال کنید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید، این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

۳. ماسک سفیدکننده پوست با شیر، آب لیمو و عسل

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که خاصیت فوق العاده‌ای در روشن کردن پوست دارد؛ که به دلیل کاهش تولید ملانین است.

۱ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق چای خوری عسل را تهیه کنید. تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و بعد از تمیز کردن صورت، این خمیر را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتایج بهتر این کار را هر شب تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط: اگر احساس هر گونه سوختگی و یا حساسیت در پوست خود داشته اید که به دلیل خاصیت اسیدی آب لیمو است فورا یک عدد یخ روی محل بگذارید.

کد خبر 498989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha