مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همراهی مردم حدود ۳۴۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

اراضی ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی رضایی روز سه شنبه افزود: در این ارتباط ۳۳ پرونده متجاوزان به اراضی ملی ذیل ماده ۵۵ حفاظت از امور اراضی و منابع ملی توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان تشکیل و برای ۱۸ پرونده حکم صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بقیه پرونده‌ها طبق مقررات برای تشخیص زیان وارده به عرصه های طبیعی با جدیت در حال بررسی است ، اظهار داشت : مشارکت مردم با یگان حفاظت در مبارزه با زمین‌خواری ضروری است .

وی ادامه داد: نظارت همگانی و همکاری مردم در مناطق مختلف روستایی و شهر میامی نقش ویژه‌ای در پیشگیری از پدیده زمین‌خواری دارد.

رضایی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بصورت شبانه روزی مشغول پایش و گشت در اراضی ملی و مراتع هستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده کوچکترین تخلف و اقدام به تصرف ، متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: در صورت مشاهده هرگونه آسیب رساندن ،تخریب و تصرف اراضی ملی، دوستداران طبیعت می توانند از طریق سامانه ۱۵۰۴ به عوامل یگان حفاظت که مشغول پایش اراضی ملی و مراتع هستند ، گزارش دهند.

به گفته وی، وجود زمین های حاصلخیز در سطح شهرستان میامی موجب حضور زمین‌خواران برای تصرف اراضی ملی شده است.

  مساحت اراضی ملی شهرستان میامی  در شرق استان سمنان ۹۳۱هزار هکتار است. شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

کد خبر 498947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha