پست توییتری کنایه آمیز نخست‌وزیر پیشین قطر درباره کمبود مواد غذایی در عربستان واکنش شدید یک شاهزاده سعودی را به همراه داشت.

حمد بن جاسم، نخست‌وزیر پیشین قطر

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: حمد بن جاسم، نخست‌وزیر پیشین قطر با انتشار پیامی، در صفحه اختصاصی خود در توییتر، به کمبود مواد غذایی در عربستان سعودی اشاره کرد.

وی خواستار "عدم سرزنش" عربستان به دلیل کمبود مواد غذایی شد و نوشت: اگر آنچه درباره کمبود مواد غذایی در عربستان گفته می‌شود صحت داشته باشد، نباید موجب سرزنش کردن این کشور شود.

حمد بن جاسم در ادامه تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ما همچنان سخنان وزیر خارجه وقت عربستان در همان روزهای ابتدایی محاصره قطر را به خاطر داریم اما همه باید به آن کمک کنند و جواب بدی را با خوبی داد؛ چراکه ملت عربستان از ما بوده و ما هم از آنها هستیم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که برخی فعالان از کمبود مواد غذایی و به ویژه تخم مرغ درپی شیوع کرونا در عربستان پرده برداشتند.

اظهارات کنایه آمیز نخست‌وزیر اسبق قطر واکنش شدید عبدالرحمان بن مساعد، شاهزاده سعودی را به همراه داشت.

وی درباره اظهارات حمد بن جاسم در توییتر نوشت: به لطف خدا ما با کمبود هیچ مواد غذایی مواجه نیستیم.

بن مساعد خطاب به بن جاسم گفت: اما درباره "سرزنش" باید آنچه در فایل صوتی گفت‌وگو با قذافی درباره طرح‌تان مطرح کرده بودی را یادآوری ‌کنم؛ شما در این فایل گفته بودی "اگر عربستان تجزیه شود، مردم نجد از گرسنگی خواهند مرد".

وی همچنین مدعی شد: "ای حمد تعداد مبتلایان به کرونا در قطر نسبت به تعداد ساکنان آن بیشترین میزان ابتلا در جهان است، پس در خانه سرت به کار خودت باشد."

وزارت بهداشت عربستان دوشنبه اعلام کرد که تاکنون ۲۵۲۳ فرد در این کشور به کرونا مبتلا شده‌ و در این میان ۳۸ تن جانشان را از دست داده‌اند.

این درحالی است که وزارت بهداشت قطر در آخرین آمار تعداد مبتلایان در این کشور را ۱۸۳۲ فرد و تعداد جان باختگان را چهار تن اعلام کرد.

کد خبر 498878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha