سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مجوز تولید ماسک ان ۹۵ در استان از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صادر شد.

ماسک N95

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  غلامرضا آهنی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه و تفویض اختیار از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اولین مجوز تولید ماسک N۹۵ در استان از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صادر شد.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا و با توجه به احساس مسئولیت اجتماعی مردم و بخش خصوصی برای ورود به عرصه تولید ملزومات پزشکی یکی از تولیدکنندگان ماسک استان خراسان جنوبی  به تولید ماسک N۹۵  اقدام کرد که مورد تایید کارشناسان واحد ملزومات و تجهیزات این معاونت قرار گرفت و موفق به اخذ مجوز تولید شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: این کارگاه تولیدی واقع در شهر بیرجند روزانه حدود ۳۰۰ عدد ماسک N۹۵  تولید می‌کند و برای عرضه به مراکز درمانی به معاونت غذا و دارو دانشگاه تحویل خواهد داد.

آهنی بیان کرد: این کارگاه همچنین مجوز تولیدکنندگان جراح و لباس کاور آل را از معاونت غذا و دارو اخذ کرده است.

وی ادامه داد: در زمینه تولید ماسک سه لایه نیز تاکنون چندین مورد مراجعه و ارسال نمونه محصول برای این معاونت داشته‌ایم که تعداد زیادی از آن‌ها حداقل استانداردهای لازم را نداشته و به متقاضیان راهنمایی‌های لازم برای افزایش کیفیت محصولات ارائه شده است.

آهنی اضافه کرد: تاکنون از مجموع محصولات ارائه شده، ماسک سه لایه ۱۰ کارگاه تولیدی پس از تایید کاشناسان واحد تجهیزات و ملزومات معاونت غذا و دارو موفق به اخذ مجوز تولید شده‌اند.

کد خبر 498872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha