سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار کیت تشخیص به آزمایشگاه تازه تاسیس این استان، اختصاص یافته‌است.

کیت تشخیص کرونا

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز یزدان‌پناه گفت: نتایج ۴۶ نمونه آزمایشگاهی که برای نخستین باردر آزمایشگاه ویروس‌شناسی یاسوج انجام شده، از سوی آزمایشگاه پاستور تهران تایید شده است.

وی گفت: تاکنون سه هزار نمونه آزمایشگاهی مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد انجام و برای تست به تهران و شیراز ارسال شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تعداد نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا در استان که در روزهای نخست ۴۶ مورد بود هم اکنون به روزانه ۱۶۰ تا ۲۵۰ مورد افزایش یافته که این امر نقش مهمی در کشف بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارد.

یزدان‌پناه افزود: راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در استان هم از نظرکاهش مدت زمان دریافت پاسخ‌ها نمونه‌ها و هم از نقطه نظر کمتر شدن هزینه تمام شده دارای اهمیت است.

وی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده کهگیلویه و بویراحمد از نظر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از مناطق برتر کشور است و در جلسه ویدئو کنفرانسی  از ستاد کرونای استان قدردانی شده است.

براساس این طرح استان‌ها از نظر تعداد بیماران شناسایی شده، تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و میزان نمونه‌گیری‌های انجام شده ارزیابی شده‌اند.

وی ابراز داشت: ۹۰درصد از بیماران شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا از نوع قدیمی هستند.

یزدان‌پناه بیان کرد: به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت ۴۵۰ نمونه گیری برای افراد مشکوک در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: نسبت به افزایش جهشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در صورت بی‌توجهی به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم هشدار داد و افزود: شهروندان باید فاصله ۱.۵ متری را حتما رعایت کنند.

تاکنون ۱۸۸ بیمار مبتلا به بیماری ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

کد خبر 498830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha