مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۵۰ درصد از تولیدات مرغداران استان روی دستشان مانده است، درحالیکه در شرایط عادی ۲ میلیون قطعه‌ای که تولیدشده بود بلافاصله روانه بازار می‌شد اما در شرایط فعلی نیمی از تولیدات مازاد است.

مرغ فروشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد نظرپور با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی جوجه‌ریزی فروردین امسال افزود: از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۲۷۶ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی دارد.

وی با تأکید بر این‌که مرغ به‌وفور در استان تولیدشده است، اظهار کرد: در سال ۹۸ حدود ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ۱۴۰۰ دوره در استان همدان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بود، افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: در بهمن و اسفندماه سال ۹۸، ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی داشته است و مرغ‌های حاصل از این جوجه ریزی از ۱۵ اسفند وارد بازار شد.

نظرپور گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه مرغ وارد بازار شده است، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه از جوجه ریزی‌های اواخر بهمن در واحدهای مرغداری باقی‌مانده است که به‌ مرور وارد بازار خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به افت قیمت مرغ در همدان ادامه داد: مرغداران برای بازار شب عید برنامه‌ریزی داشتند اما به علت شرایط به وجود آمده باعث شد جشن‌ها و مهمانی‌های مردم کنسل شود و مرغداران متضرر شدند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام برای کمک به تولیدکنندگان به خرید مرغ اقدام کرده و تاکنون ۲۱۰ تن مرغ از مرغداران استان خریداری کرده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: اصلاً جای نگرانی برای ماه رمضان وجود ندارد، تصریح کرد: باوجود این‌که مرغداران استان دچار ضرر شدند اما تولید دارند ضمن این‌که مرغ‌هایی که توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره می‌شود در ماه رمضان وارد بازار خواهد شد.

کد خبر 498784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha