دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، شمار دستگیری‌ها و خودتسلیمی‌های متواریان زندان سقز را نزدیک به ۶۰ نفر اعلام کرد.

زندان سقز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد جباری افزود: هشتم فروردین ۹۹، ۷۴ زندانی از زندان سقز فرار کردند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بیان کرد: تا این لحظه نزدیک به ۶۰ نفر از این تعداد توسط نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه دستگیر یا خود را به زندان معرفی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: تیم‌هایی از نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری زندانیان فراری تشکیل شد که با کارهای اطلاعاتی لیدر و طراح اصلی نقشه فرار از زندان سقز، در شهر مرزی بانه توسط نیروی انتظامی با تلاش و کوشش نیروهای اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه دستگیر شد

جباری بیان کرد: بر اساس دستورالعمل و بخشنامه جدید و وعده‌هایی که داده‌ایم، افرادی که خود را به زندان معرفی کنند از مزایای ارفاقی، تخفیفات قانونی و رأفت اسلامی برخوردار خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان اضافه کرد: سایر متواریان زندان سقز نیز شناسایی شده و به زودی دستگیر می‌شوند.

جباری تاکید کرد: این افراد اگر تا روز پنجشنبه ۲۱ فروردین خود را به زندان تحویل دهند مشمول ارفاق و رأفت اسلامی می‌شوند، در غیر این‌صورت بعد از دستگیری با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

او اضافه کرد: زندانیان متواری اگر در مدت زمان تعیین‌ شده خود را تحویل ندهند به مجازات جرم جدید محکوم و مشمول بخشنامه عفو هم نخواهند شد.

کد خبر 498772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha