بارندگی و سیلاب بهار سال ۹۸ خسارت زیادی به منازل مسکونی خراسان شمالی وارد و ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در شهر و روستای استان نیاز به بازسازی پیدا کرد که تاکنون برای ۳ هزار و ۶۶۲ واحد، پایان کار صادر شده است.

مسکن سیل‌زده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در این زمینه تاکنون ۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

علی محمدی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به ۶ هزار و ۵ واحد مسکونی روستایی و ۴۵۵ واحد مسکونی شهری مصوب شده است.

وی با بیان این‌که تمام واحدها به بانک معرفی و قرارداد منعقد شده است، گفت: هم اکنون، ۹۷ درصد معادل ۶ هزار و ۲۷۱ واحد در مرحله پی کنی، ۹۳ درصد معادل ۶ هزار واحد در مرحله اجرای فونداسیون و ۸۴ درصد معادل پنج هزار و ۴۳۱ واحد در مرحله اجرای اسکلت است.

وی افزود: متقاضیان بازسازی واحدهای خسارت دیده از بارندگی‌های پارسال، تاکنون هزار و ۲۶۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

محمدی با اشاره به این‌که برای ۳ هزار و ۶۶۲ واحد، پایان کار صادر شده است، بیان کرد: کمک‌های بلاعوض در قالب ۴ هزار و ۸۹۷ فقره بلاعوض معیشتی، ۶ هزار و ۲۶۱ فقره بلاعوض اجاره بها و ۶ هزا و ۱۳۰ فقره بلاعوض احداثی داده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: همچنین ۳۹ هزار و ۶۹۵ تن سیمان معادل ۷۹۳ هزار و ۹۰۲ پاکت از این محصول، اهدایی مقام معظم رهبری از استان گلستان حمل و در بین سیل زدگان استان توزیع شده است.

بر اساس این گزارش، به هر واحد روستایی که نیاز به بازسازی پیدا کرده، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد و برای بازسازی هر واحد شهری نیز ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض داده می‌شود، همچنین خسارت دیدگان از سیل، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال وام بانکی برای جبران خسارت‌های معیشتی دریافت می‌کنند.

نرخ تسهیلات در نقاط روستایی ۴ و در شهرها ۵ درصد تعیین شده است.

اکنون بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در مناطق روستایی  خراسان شمالی سکونت دارند که مسکن بیش از نیمی از آنان مقاوم‌سازی شده است.

کد خبر 498766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha