مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

جمع‌بندی اطلاعاتی که نشان می‌دهد ساکنان کدام مناطق شهر تهران باید بیش از پیش شیوع کرونا را جدی‌تر بگیرند، در نقشه ببینیم:

نقشه محله‌های کروناخیز تهران

همشهری آنلاین - حامد فوقانی: اول از همه که «در_خانه_بمانیم» را فراموش نکنید. دوم اگر برای خرید مایحتاج روزانه از خانه زدید بیرون، احتیاط کنید و اگر به هر دلیلی از سوی شرکت یا سازمان محل اشتغال، با وجود همه بخشنامه‌ها و دستورات ستاد کرونا، بیشتر از حد تعیین‌شده، مجبور شدید به سر کار بروید، همه جوانب را در نظر بگیرید. یکی از جوانب مهم، نقاط و محله‌هایی از شهر است که در آنها حضور پیدا می‌کنید؛ محله‌هایی که در آنها برای خرید، دریافت یک‌ خدمت و ... حاضر می‌شوید. البته این در حالی است که در تهران، مشهد، اصفهان و تبریز و چند شهر دیگر اپلیکیشن‌های مناسبی وجود دارند که شما را از خانه بیرون رفتن، بی‌نیاز می‌کنند.

در عین حال با همکاری میان وزارتخانه‌های کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت و شهرداری تهران، اپ‌ها و سایت‌های اینترنتی برقرار شده‌اند که محله‌های پرخطر پایتخت را مشخص می‌کنند.

اطلاعات مناطق پرخطر شهر تهران بر پایه تردد بیماران مبتلا به کرونا و خوداظهاری شهروندان استوار شده است. پس یادتان نرود که تا می‌توانید اطلاعات خود و سطح سلامتی‌تان را در اپلیکیشن‌هایی مثل AC19 ، شهر من و سایت Salamat.gov.ir به ثبت برسانید.

در این میان آنچه از دیتای این اپ‌ها و سایت‌ها برمی‌آید، حاکی از این موضوع است که در تهران، مراکز شهر بیشترین خطر را دارند. اگرچه شاید جالب باشد که بدانید محله‌هایی مثل سعادت‌آباد، شهرک ولیعصر(عج)، تهرانپارس، نارمک و شهرک قدس در رتبه‌های بالای ریسک از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

کد خبر 498701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha