معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۲ واحد تولید ماسک در استان مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی است و ماسک‌های مناسبی تولید و روانه بازار کرده‌اند.

تولید ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مهتاب شاهماری در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار کرد: وضعیت این استان از نظر تولید ماسک خانگی بسیار مطلوب است و اکنون با نبود جذب ماسک در بازار مواجه هستیم

وی اضافه کرد: بخشی از ماسک‌های تولیدشده پزشکی است و در مراکز بیمارستانی و مراکز درمانی ۱۶ و ۲۴ ساعته خریداری می‌شوند.

شاهماری گفت: بعضی از ماسک‌ها اشکال‌هایی دارند که باید مجدد اصلاح شوند تا مورد استفاده قرار گیرد، زیرا برخی از واحدها بدون هماهنگی در همان ابتدا به تولید ماسک اقدام کردند.

وی افزود: اکنون ماسک در داروخانه‌ها، مراکز درمانی و فروشگاه‌های زنجیرهای استان قابل عرضه است و شهروندان می‌توانند ماسک مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ماسک‌های مازاد را می توان در قالب بسته‌های  ۵ عددی به صورت بسته‌بندی بهداشتی و با ارائه مشخصات و پیام‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ ایلام عرضه کرد تا مردم دسترسی مناسبی برای تهیه ماسک داشته باشند.

شاهماری بیان کرد: استفاده از ماسک خانگی مورد تایید بهداشت جهانی است و مردم می‌توانند برای برای حفظ سلامتی خود از این ماسک‌ها استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مردم با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و توجه جدی به فاصله‌گذاری اجتماعی به وزارت بهداشت در مهار بیماری کرونا کمک کنند.

کد خبر 498696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha