مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود بارش‌ برف و باران در سال آبی جاری منابع آب زیرمینی استان همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

خشکسالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمدرضا سامانی‌سدهی، مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: بارش‌های استان در سال آبی ۹۸-۹۹ نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۲ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش دارد، که همین موضوع نشان از مشکل کمبود آب در استان دارد.  

سدهی سامانی اضافه کرد: با وجود بارش برف و باران در سال آبی جاری همچنان استان با کمبود منابع آب مواجه است و خشکسالی و کمبود آب از مهم‌ترین مشکلات استان به شمار می‌رود.

وی گفت: سد چغاخور و سد ناغان از وضعیت بهتری برخوردار است و بیش از ۸۰ درصد این سدها آبگیری شده است و این در حالی است که سد سورک، خالی از آب است و بارش‌های سال آبی فقط ۷ درصد این سد را پر کرده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پراکندگی بارش‌ها در استان به شکلی است که عمق خشکسالی در برخی نقاط بیشتر است.

وی تاثیر بارش‌ها بر منابع زیرزمینی را ناچیز دانست و گفت: به دنبال بارش‌ها، وضعیت دشت‌های استان بهبودی پیدا نکرده است و بارش‌ها به شکل روان‌آب از استان خارج می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

کد خبر 498692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha