مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: یک شکارچی متخلف در منطقه شورتنگه محدوده چشمه علی دامغان از توابع منطقه شکار ممنوع تالو شیربند دستگیر شد.

شکارچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علی آذرپور افزود: در روزهای گذشته این شکارچی متخلف با همت و پیگیری‌ نیروهای گشت یگان حفاظت محیط زیست دامغان دستگیر شده است.  

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در طرح کنترل و پایش مناطق شهرستان، در چند ماه اخیر در تعقیب این فرد مشکوک بودند که در نهایت این فرد را به دام انداختند.  

آذرپور اظهار کرد: طی حکم قضایی و در بازدید از منزل این شکارچی، یک قبضه سلاح شکاری همراه با چند تیر فشنگ کشف شد و این فرد مدعی داشتن مجوز بوده که تشخیص این امر در حال بررسی است.  

وی اضافه کرد: همچنین ۱۳ کیلوگرم گوشت شکار قوچ و میش وحشی نیز از محل اختفای این شکارچی کشف و ضبط شد.  

آذرپور افزود: جریمه نقدی این شکارچی با توجه به خسارتهای وارده به محیط زیست پس از اعلام نتیجه دستگاه قضایی توسط کارشناسان محاسبه می‌شود.  

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان بیان کرد: پرونده این فرد متخلف برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی شهرستان ارسال شد و در حال رسیدگی است.

منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ میش، کل و بز است.

شهروندان می‌توانند به محض مشاهده افراد مشکوک یا شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

کد خبر 498686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha