جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

تا به حال به زندگی بدون دستمال کاغذی فکر کرده‌اید؟ دستمال‌های کاغذی در همه جا از خانه، محل کار، رستوران و خودرو گرفته تا جیب کیف و لباس‌ها حضور دارند و هر روز سر و کار ما به این محصولات می‌افتد

امروزه دستمال کاغذی با رنگ‌های متنوع و گاه رایحه‌های مختلف ، پای ثابت سبد خرید خانواده است. جالب است بدانید، ایرانی ها از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان دستمال کاغذی در دنیا هستند و بیمارستان‌ها، هتل ها و رستوران ها بیشترین متقاضیان این کالا به شمار می روند. بازار دستمال‌کاغذی در ایران با تولید سالانه 30 هزار تن حدود 60 میلیارد تومان گردش مالی دارد و سالانه حدود 3 میلیون دلار از دستمال کاغذی‌های تولید داخل به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

این درحالی است که تولیدکنندگان دستمال کاغذی هم مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان بر موج افزایش قیمت‌های سال جاری سوار شده‌اند اما از آنجا که بسیاری از تولیدات آنها مربوط به سال گذشته است و کارخانه‌ها فرصت تغییر قیمت ثبت شده روی بسته‌بندی را پیدا نکرده‌اند، در هنگام تحویل بار به فروشگاه‌ها، برچسب‌هایی به آنها  می‌دهند که قیمت جدید روی آنها چاپ شده است. به این ترتیب فروشندگان ملزم می‌شوند برچسب‌ها را روی بسته‌بندی‌ها بچسبانند و با قیمت جدید آن را به فروش برسانند.

با توجه به افزایش قیمت، موضوع تشخیص  دستمال کاغذی مرغوب از نامرغوب هم پراهمیت‌تر می‌شود. دستمال کاغذی با کیفیت به دستمالی اطلاق می‌شود که بعد از خیس شدن، ریز ریز و پودر نشود، بعد از چند دقیقه به حالت اولیه خود برگردد، از الیاف سلولزی به رنگ سفید و فاقد لکه و بوی نامطبوع باشد.

در بسته بندی های استاندارد، با کشیدن یک برگ دستمال کاغذی، تمام برگ ها بیرون نمی ریزند و تعداد برگ و اندازه و ابعاد با آنچه روی جعبه نوشته شده، منطبق است. باید توجه کرد که اخیرا دستمال‌کاغذی‌های فله‌ای با نشان دستمال‌کاغذی‌های شناخته شده به بازار آمده است که در ساخت آن از الیاف نامرغوب و یا از اضافات و ضایعات دستمال های دیگر استفاده شده است.

کد خبر 49862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز