مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با توجه به میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی ذخایر خون در استان فارس کاهش چشمگیری داشته است.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مسعود ترابی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای قطع کردن زنجیره شیوع این بیماری افراد کمتری نسبت به قبل از شیوع بیماری کرونا با مراجعه به مراکز انتقال خون اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به اینکه در مراکز مجازی که نیست به خون‌گیری از افراد اقدام می‌کنند تمامی مسائل بهداشت لحاظ شده، اضافه کرد: هیچ‌گونه نگرانی در خصوص انتقال بیماری از مراکز انتقال خون وجود ندارد و تمامی مسائل بهداشتی با توجه توصیه دستگاه‌های ذی‌ربط در مراکز انتقال خون پیاده‌سازی شده و افراد می‌توانند بدون دغدغه با حضور در این مراکز نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

ترابی اضافه کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا همچنین در مراکز اهدای خون تب سنجیده در بدو ورود و ضدعفونی کردن تخت‌ها به‌صورت مداوم در حال انجام است و با افزایش فاصله میان تخت‌های اهدای خون سعی شده تا از انتقال این ویروس جلوگیری لازم انجام شود البته این در حالی است که فرایند اهدای خون در حداقل زمان و کمترین معطلی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ آلودگی در مراکز انتقال خون وجود ندارد در خصوص نیازهای فرآورده‌های خونی استان نیز تأکید کرد: با توجه به کاهش چشمگیر ذخایر خون در استان و همچنین فراورده‌های خونی تمامی گروه‌های خونی در استان فارس موردنیاز بوده اما با توجه به اینکه گروه‌های خونی منفی در میان جمعیت طیف کمتری را شامل نی شوند بیشتر به گروه‌های خونی منفی نیاز ویژه وجود دارد.

کد خبر 498584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha