پخش سکانس‌هایی مشابه فیلمفارسی‌های قبل از انقلاب در قسمت پایانی سریال پایتخت ۶ که با واکنش‌های بسیاری همراه شده بود علاوه بر ابلاغ دستور رئیس سازمان صداوسیما برای بررسی حواشی قسمت آخر این مجموعه، این سازمان را زیر ذره بین رسانه‌های اصولگراها برده است.

بهروز وثوقي و گوگوش در پايتخت

 به گزارش همشهری آنلاین، پس از پخش صحنه موتورسواری و قایق‌سواری رحمت و همسرش در نمای پایانی سریال «پایتخت ۶»  و بازسازی صحنه‌های دو فیلم پیش از انقلاب که با واکنش‌های گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد، رئیس سازمان صداوسیما به معاونت سیما دستور ویژه‌ای برای بررسی حواشی قسمت آخر پایتخت ۶ داده و گفته است باید مشخص شود این اقدام حاصل اشتباه و بی‌توجهی است یا فتنه‌انگیزی «ستون پنجم فرهنگی دشمن».

این در حالی است که قبل از اجرای دستور رئیس سازمان صداوسیما، رسانه های اصولگرا  واکنشهای متفاوتی را به این اتفاق نشان داده اند. روزنامه جوان در این باره نوشت: «لابد می خواهید همه تقصیرها را به گردن نویسنده پایتخت بیاندازید. سریال پایتخت از مرحله نگارش تا زمانی که از آنتن تلویزیون به خانه‌های مردم برده می‌شود، زیر نظر مستقیم بخش‌های مختلف صداوسیما تولید می‌شود. آیا باید پذیرفت همه این بخش‌ها در نادیده گرفتن مشکلات متعدد پایتخت اشتباه کرده‌اند!؟

اکنون با دستور رئیس صداوسیما قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ آیا مدیران سیما قرار است مانند افرادی که ناگهان از خواب پریده‌اند به دنبال یک مقصر ناپیدا باشند و درآخر نویسنده فصل ششم را به عنوان مسئول همه سهوها معرفی کنند!؟ چطور شبکه «من و تو» با پخش فیلم «همسفر» همزمان با قسمت آخر «پایتخت»، تا این حد با آن هماهنگ بوده؟

مگر بعد از حوادث دی‌ سال گذشته نبود که تنابنده در ژستی اپوزیسیون مانند اعلام کرد «پایتخت ۶» آخرین کارش با صداوسیما خواهد بود!؟ آن زمان افکارعمومی این بازی را به سخره گرفت و اینکه تنابنده با دهان پر از لقمه صداوسیما صحبت از برخاستن از سر سفره رسانه ملی می‌کند را ادابازی دانست، اما در داخل صداوسیما چه اتفاقی افتاد؟  

آنچه در سریال پایتخت رخ داده، حاصل یک فرآیند چند ساله است. فرآیندی که در آن به لطف دیده شدن سریال در تلویزیون، مدیران صداوسیما خطوط قرمزی را که برای دیگر سریال‌ها در نظر می‌گیرند، برای زیاده‌خواهی عوامل تولید «پایتخت» یکی‌یکی کمرنگ و محو کردند. »

در همین رابطه روزنامه کیهان نیز در مطلبی با عنوان مگر فقط قسمت آخر«پایتخت» مشکل داشت؟ نوشت: «بخش‌هایی از قسمت پایانی سریال پایتخت۶ با کپی‌برداری از دو فیلمفارسی قبل از انقلاب به تصویر کشیده شد که این اقدام، نوعی ادای دین به سینمای آن دوره و بازیگرانش تلقی شد! از آنجا که برخی از موارد (از قبیل قسمت پایانی سریال پایتخت) نسبت به ضوابط و چارچوب‌های رسانه ملی دقت لازم را نداشته‌اند و تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده در بخش‌های مختلف سازمان صدا و سیما را تحت‌الشعاع حاشیه‌سازی‌هایی قرار داده‌اند لازم است این موضوع بررسی دقیق و همه‌جانبه شود.

این دستور رئیس رسانه ملی در حالی است که نه فقط قسمت آخر مجموعه پایتخت که کل فیلمنامه و اکثر قسمت‌های پایتخت ۶ مورد اعتراض منتقدان قرار گرفته و باعث شده تا این مجموعه را فاقد ارزش‌های کیفی لازم جهت پخش در رسانه ملی بدانند. »

کد خبر 498527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha