جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: منچستریونایتد روز شنبه ۲۶ آوریل (هفتم اردیبهشت) می‌تواند با پیروزی مقابل چلسی دومین قهرمانی‌اش در لیگ برتر را جشن بگیرد.

ولی برای رسیدن به این هدف باید نخستین تیم انگلیسی باشد که در ۴ سال اخیر در استمفوردبریج به پیروزی می‌رسد. آخرین شکست خانگی چلسی به فوریه ۲۰۰۴ مقابل آرسنال بازمی‌گردد و این تیم پس از آن در ۸۰ بازی لیگ در استمفوردبریج شکست‌ناپذیر بوده است. 

شکست مقابل چارلتون در جام اتحادیه در ضربات پنالتی و شکست مقابل بارسا در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۶، تنها ناکامی‌های خانگی آبی‌پوشان لندنی در این دوره محسوب می‌شوند. در حالی که تنها ۳ هفته تا پایان فصل باقی‌مانده، یونایتد با ۸۱ امتیاز و ۳ امتیاز برتری نسبت به چلسی در صدر ایستاده و بخت زیادی برای کسب دهمین قهرمانی‌اش در ۱۶ سال اخیر دارد.

حتی پیروزی چلسی در بازی امروز هم نمی‌تواند صدرنشینی منچستر را تهدید کند، چراکه در صورت برابری امتیازات هم این تیم به دلیل تفاضل گل بهتر (۵۴ مقابل ۳۶) در مکان اول باقی خواهد ماند، ولی در این حالت مردان فرگوسن در ۲ بازی باقیمانده که اولی مقابل وستهم در خانه و دومی در زمین ویگان خواهد بود، حق امتیاز از دست دادن ندارند. دو بازی نهایی چلسی نسبتاً دشوارتر به نظر می‌رسد.

این تیم ابتدا میهمان نیوکاسل است که به‌تازگی احیا شده و در روز آخر میزبان بولتون خواهد بود که برای بقا می‌جنگد.چلسی برای این دیدار سرنوشت‌ساز که آخرین امید این تیم برای کسب سومین قهرمانی در ۴ سال گذشته است، فرانک لمپارد را در اختیار ندارد.

هافبک ملی‌پوش انگلیسی در عزای مرگ مادرش است که ۱۰ روز در بیمارستان بستری بود و سرانجام روز چهارشنبه از دنیا رفت. باشگاه چلسی در بیانیه‌ای رسمی به این بازیکن تسلیت گفته و گرانت معتقد است که او زمان کافی برای تجدید قوای روحی‌اش را خواهد داشت.

با این حال احتمال اینکه لمپارد در بازی برگشت مقابل لیورپول در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به  میدان برود، وجود دارد.

بالاک معتقد است که این لحظات سخت، بازیکنان چلسی را برای موفقیت در ۲ بازی حساس روزهای آینده مقابل یونایتد و لیورپول متحدتر می‌کند: «وقتی وضعیت ما در این فصل را مرور می‌کنید، می‌بینید که لحظات بسیار دشواری را پشت‌سر گذاشته‌ایم. ما مصدومین زیادی داشتیم و تعدادی از بازیکنان مهم ما به جام ملت‌های آفریقا رفتند، ولی هنوز در لیگ جایگاه خوبی داریم و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حاضریم.»

منچستریونایتد هم که پس از تساوی نوکمپ مستقیماً به لندن آمده، امیدوار است که در این بازی ویدیچ را بار دیگر در اختیار داشته باشد. مدافع صرب یونایتد بازی لیگ قهرمانان را به دلیل ناراحتی معده از دست داده ولی پزشکان تیم به فرگوسن نوید داده‌اند که او به احتمال زیاد برای بازی در استمفوردبریج آماده می‌شود.

فرگوسن می‌گوید: « او  تلاش می‌کند به بازی برسد و این امتیاز بزرگی برای ما خواهد بود.» تغییرات دیگر منچستریونایتد در خط میانی خواهد بود. پارک‌جی‌سونگ که به جای گیگز به زمین رفت، یکی از مردان کم‌اثر این تیم در نوکمپ بود و وقتی فرگوسن در پایان بازی از ناتوانی تیمش در حفظ توپ شکایت می‌کرد، بی‌تردید بیش از همه هافبک کره‌ای‌اش را در نظر داشت.

فرگوسن اضافه کرد که تنها اسکولز در این مأموریت موفق بوده و به همین دلیل ممکن است به هافبک طراحش برای بازی برگشت مقابل بارسا استراحت بدهد. در این صورت آندرسون از ابتدا در ترکیب تیم قرار می‌گیرد.

کریس رونالدو هم که در نوکمپ یک پنالتی حساس از دست داد و در ادامه نمایش خیلی خوبی نداشت، روحیه‌اش را از دست نداده و مصمم  به درخشش مقابل چلسی است. در این بازی اما رونالدو در برابر پیترچک، یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا کار سختی در پیش دارد.

دروازه‌بان چلسی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به فرناندو تورس اجازه گلزنی نداد و امروز می‌خواهد این موفقیت را مقابل رونالدو تکرار کند، حتی  اگر در انتخاب بهترین بازیکن سال اتحادیه بازیکنان به این هافبک پرتغالی رأی داده باشد: «من به رونالدو رأی دادم، هرچند فکر می‌کنم انتخاب دشواری بود. فکر می‌‌کنم تورس هم فصل بسیار خوبی داشت، ولی در ابتدای فصل زمان کمی برای بازی به‌دست آورد.»

چک ادامه می‌دهد: «همیشه دوست دارم مقابل منچستریونایتد و بازیکنان بزرگ آن بازی کنم. به عنوان یک دروازه‌بان می‌دانید که لحظات سختی دارید، بنابراین وقتی دروازه‌تان را مقابل چنین تیمی بسته نگه می‌دارید، کار بزرگی انجام داده‌اید.»

چک در مورد هفته سرنوشت‌ساز تیمش می‌گوید: «باورنکردنی است. در این دو بازی می‌توانیم چیزهای زیادی به دست آوریم یا از دست بدهیم. اینها بازی‌هایی عادی نیستند.  هر کدام از آنها یک فینال است و به همین دلیل هیجان‌برانگیز است.»

البته تیم بازنده این مسابقه، ممکن است در فینال لیگ قهرمانان در مسکو فرصت انتقام از حریفش را داشته باشد.

کد خبر 49852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز