استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ورود عشایر به استان تا ۲۰ اردیبهشت ممنوع است و در صورت تمرد، عشایر جریمه می‌شوند.

کوچ عشایر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما چهارمحال و بختیاری، هشتمین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری ۷ مصوبه مهم داشت که تصمیم گیری در مورد ورود عشایر یکی از مصوبه‌ها بود.

اقبال عباسی افزود: تعطیلی اصناف و بازاریان تا ۲۳ فروردین همچنان ادامه دارد و بعد از این تاریخ با بررسی اجمالی کم‌خطرترین مشاغل فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی گفت: ریسک پذیرترین و پرخطرترین مشاغل هم به صورت پله‌ای و به مروز زمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برخی از بازاریان روز و دستفروشان در شهرستان‌های لردگان و بروجن که بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را دارند از تعطیلی تمرد کردند و از فرمانداران این شهرستان‌ها خواسته شد تذکر لازم داده شود.

عباسی افزود: فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۲۳ فروردین آغاز می‌شود. همچنین کارخانه‌های تولیدی استان هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را شروع می‌کنند.

وی گفت: با همکاری دانشگاه علومپزشکی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اصناف پروتکل‌های بهداشتی ادارات تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

استاندار گفت: مالکان متفرقه که در شهرکرد ساکن می‌شوند باید در سامانه سیب علوم پزشکی اطلاع رسانی کنند.

عباسی افزود: بسیاری از مالکان در این سامانه اطلاع رسانی نمی‌کنند.

وی از ساکنان مجتمع‌ها و اماکن رفاهی و توریستی خواست تا در صورت مشاهده ساکنان متفرقه با سامانه ۱۹۰ تماس و مشخصات را به متخصصان علوم پزشکی اطلاع رسانی کنند تا غربالگری انجام شود.

عباسی گفت: هرگونه تجمع حتی در جشن‌های نیمه شعبان به هر بهانه‌ای تعطیل است.  

کد خبر 498506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha