دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

افزون بر ۷۲ تن گوشت و انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در قالب طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی استان خراسان رضوی و ضبط شد.

گوشت غیر بهداشتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی روز دوشنبه ۱۸ فروردین با بیان این مطلب گفت: طرح تشدید نظارت‌های نوروزی این نهاد در قالب ۱۲۰ گروه نظارتی و با همکاری ۲۵۰ بازرس از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید ادامه داشت.

دکتر احمد شریعتی اضافه کرد: طی این مدت گروه‌های نظارتی دامپزشکی استان ۹ هزار و ۶۰۰ بازدید را از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان انجام دادند.

وی ادامه داد: بدین منظور ۲۶ پرونده برای متخلفان تشکیل و تسلیم مراجع قضایی شده و هشت مرکز متخلف هم مهر و موم شده است.

وی گفت: در این طرح گروه‌های نظارتی دامپزشکی استان از تمامی رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتل‌ها و مهمان سراها و بیمارستان‌ها به طور مستمر بازدید کردند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در این مدت با نظارت دامپزشکی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ حاصل ذبح حدود ۳.۵ میلیون قطعه طیور در استان تولید شده است.

شریعتی میزان کشتار دام در کشتارگاه‌های استان طی مدت اجرای طرح یادشده را ۳۳ هزار راس دام سبک و سنگین عنوان کرد و افزود: از این میزان دام کشتارشده، بیش از ۹۷۰ تن گوشت قرمز روانه بازار مصرف شده است.

وی از تمامی شهروندان و زائران خواست از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی و گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی و گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و بدون نشان خودداری کنند.

شریعتی ادامه داد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با دامپزشکی خراسان رضوی، مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند.

خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 498491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha