استاندار ایلام گفت: تلاش برای جهش تولید و خودکفایی در شرایط بحران و تحریم نیاز اصلی کشور است که با رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار کرد: هرچند بیماری کرونا در جهان گسترش پیدا کرده است، نباید از تولید و رونق اقتصادی غافل شویم. باید با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" برای افزایش تولید در این شرایط تحریم تلاش کنیم و حتی بتوانیم صادرات نیز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اولویت اصلی دولت حفظ سلامت مردم جامعه است و در کنار آن برای رونق اقتصادی کشور باید تلاش کنیم تا این بحران کرونا موجب زمین‌گیر شدن اقتصاد و تولید کشور نشود.

استاندار ایلام گفت: با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، برقراری آرامش، بازگشت روال عادی زندگی مردم و ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی در هفته آینده به صورت آرام کسب و کارها فعالیت خود را شروع کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: نیاز اساسی کشور افزایش تولید است و باید از این فرصت تحریم‌ها برای خودکفایی در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: استان ایلام در ابتدای ورود کرونا به کشور آمار پایینی داشت، اما به دلیل افزایش موج مسافرت‌ها افزایش یافت که با مدیریت و محدود کردن سفرها تا حدودی آمار افراد مبتلا روند کاهشی داشته است، اما باید با رعایت فاصله اجتماعی و توجه به مسائل بهداشتی برای مهار کرونا تلاش شود.

استاندار ایلام گفت: تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی نظیر گوشت، مرغ و برنج باید در اولویت کار مسئولان صنعت، معدن و تجارت باشد و مردم نگرانی از نظر وجود کالاهای اساسی در بازار نداشته باشند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: تاکنون با توجه به پیش‌بینی‌های لازم برای ایام عید مردم با کمبود کالاهای اساسی مواجه نبوده‌اند. به همین خاطر ذخیره‌سازی کالاهای اساسی باید همچنان متناسب با نیاز و تقاضای مردم ادامه یابد تا مشکل روانی از نظر نبود کالا در این شرایط بیماری کرونا در جامعه و بازار احساس نشود.

وی با مثبت ارزیابی کردن میزان ذخایر گندم، برنج، شکر و گوشت مرغ و همچنین قدردانی از تلاش مجموعه اقتصادی استان برای عرضه و تامین میوه شب عید افزود: به دلیل کاهش تقاضای مردم، قیمت مرغ تا حدودی در بازار کشور کاهش یافت که در استان ایلام زیاد محسوس نبود و باید واحدهای نظارتی و بازرسی این مساله را بررسی کنند.

استاندار ایلام گفت: همه باید کمک کنیم که گران‌فروشی از بین برود و با تامین به‌موقع ذخایر راهبردی و عرضه مناسب کالاهای اساسی می‌توان به‌راحتی گرانی در بازار را مهار کرد.

سلیمانی دشتکی خواستار افزایش میزان ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و تامین نهاده‌های دامی در استان شد.

وی بر تداوم نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد اجحافی در این شرایط در حق مردم توسط برخی افراد سودجو صورت گیرد.

در ادامه این نشست، وضعیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی استان بررسی شد و با ارائه گزارش اعضا قرار شد نهاده‌های دامی به میزان لازم تامین و کالاهای اساسی نظیر مرغ و برنج و نهاده‌های دامی نیز متناسب با نیاز استان ذخیره شود.

کد خبر 498479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha