مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان گفت:یک هزار و ۶۵۴ نفر از زنان سرپرست خانوار، برای مقابله با ویروس کرونا، در کارگاه‌های تولید ماسک و گان در خوزستان ، مشغول کار هستند.

تولید

به گزارش همشهری آنلاین فرانک موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اقداماتی که در زمان شیوع کرونا در حوزه زنان در حال انجام است، بیان کرد:هم اکنون ۱۵۹ کارگاه در زمینه دوخت گان و ماسک در خوزستان فعال هستند.

وی افزود: این کارگاه‌ها با همکاری اداره کل زنان استانداری هماهنگ شده و تاکنون در آنها ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۰۰ ماسک و گان تولید شده است.

دبیر کارگروه زنان و خانواده استانداری خوزستان، با اشاره به راه‌اندازی پویش همدلی در زمان شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: در این پویش مقدار زیادی کمک‌ مالی و کالاهای ضروری با مشارکت خیران و مردم جمع آوری شد که این کمک‌ها بین ۳۰ هزار و ۳۲ خانوار زن سرپرست توزیع شده است.

وی همچنین گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا ۹۱ سازمان مردم نهاد (سمن) همه حوزه‌ها فعال شده‌اند که در زمینه تشویق مردم به ماندن در خانه و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری داشتند.

موسوی افزود: ۴۹۵ کلیپ، ۱۳۷ کتاب و مجله به صورت پی.دی.اف و کتاب صوتی، توسط سمن‌ها، دستگاه‌های دولتی و برخی از مجمع مشورتی زنان در شهرستان‌ها تهیه شده و در اختیار مردم قرار گرفته است همچنین ۱۶ هزار و ۶۱۱ مشاوره از طریق فضای مجازی ارایه و حدود ۲۰ هزار جزوه نیز تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، اگر چه خوزستان از نظر جمعیت زنان در رده ۱۷ کشوری است اما این استان بیشترین آمار زنان سرپرست خانوار را در بین استان‌های کشور دارد. ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی هستند و گفته می‌شود بیشتر ۱۰۰ هزار خانواری که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)هستند را نیز خانواده‌های زن سرپرست تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر آمار دستفروشی و زنانی که به کار خانگی اشتغال دارند در خوزستان بالاست.

با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل خرد، زنان سرپرست خانوار و زنانی که اشتغال خانگی دارند با مشکلات شدید روبه رو شده‌اند.

ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ۲۴ اسفند گفته بود که وزارت تعاون، سه بسته حمایتی برای کاهش عوارض اقتصادی بحران کرونا برای اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته که در مکاتباتی که با معاون اول رییس جمهوری انجام شده مقرر شده زنان سرپرست خانوار به ویژه زنانی که از دستگاه‌های حمایتی دیگری بهره‌مند نیستند، برای دریافت این بسته‌ها در اولویت قرار گیرند.

به گفته جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر روز ۱۷ فروردین، ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که سه هزار و ۶۰۳ نفر جان باخته و ۲۲ هزار و ۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کد خبر 498469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha