دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

رئیس گروه امور صید شیلات هرمزگان با اشاره به برنامه ممنوعیت صید برخی آبزیان در آب‌های استان تقویم ممنوعیت صید در آب‌های هرمزگان در سال ۹۹ را اعلام کرد.

صید ماهی  جنوب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، بهاره هرمزی گفت: صید هامور ماهیان از اول فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ در آب‌های این استان هرمزگان ممنوع است.

وی اظهار کرد: بر اساس این تقویم صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت‌ماه تا پایان خردادماه ۹۹ در صیدگاه‌های این استان واقع در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان ممنوع اعلام‌شده است.

هرمزی با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سالهای اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهارنظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه تغییریافته است.

رئیس گروه امور صید شیلات هرمزگان زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از ۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

 بهاره هرمزی گفت: ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری است،  صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به‌جز فصل صید میگو (حدود اوایل مهر تا پایان آبان ماه) ممنوع است.

وی با تأکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه‌ساله با توجه به فصل تخم‌ریزی آبزیان به‌ویژه گونه‌های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع‌رسانی می‌کند.

در هرمزگان ۳۲ هزار صیاد با استفاده از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و با پشتیبانی ۲۲ بندر صیادی در بیش از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجادشده در حوزه آبزی‌پروری و صنایع است.

کد خبر 498434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha