دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: با صدور نخستین مجوز تولید ماسک n۹۵ در خراسان جنوبی روزانه ۳۰۰ عدد ماسک در بیرجند تولید و توزیع می‌شود.

ماسک n۹۵

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا آهنی روز دوشنبه ۱۸ فروردین افزود: یکی از کمبودهای اقلام بهداشتی در استان ماسک n۹۵ بود که اکنون در این کارگاه تولیدی ۱۰ نفر در خصوص تهیه ماسک مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: این کارگاه تولیدی سه مجوز تولید گان، لباس کاورآل و ماسک n۹۵ دارد و تولیدات آن از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند اظهار داشت: تاکنون ماسک n۹۵ مورد نیاز استان از طریق وزارت بهداشت در اختیار استان قرار می‌گرفت اکنون با راه‌اندازی این کارگاه امید است کمبود استان جبران شود.

وی عنوان کرد: با استفاده از نیروی کار متخصص در این کارگاه تولیدی پیش‌بینی می‌شود ماسک تولیدی از ۳۰۰ عدد به یکهزار عدد در روز افزایش یابد.

آهنی تصریح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا این مسئولیت اجتماعی برای مردم و بخش خصوصی احساس شد که با اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو نسبت به تولید اقلام بهداشتی وارد میدان شوند.

وی یادآور شد: در زمینه تولید ماسک سه‌لایه تاکنون چندین مورد به معاونت مراجعه یا نمونه محصول خود را برای اخذ مجوز ارسال کرده‌اند که با برخی موافقت و به آن دسته از محصولاتی که استانداردهای لازم را نداشت، راهنمایی‌های لازم برای افزایش کیفیت ارائه شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تاکنون در زمینه تولید ماسک سه‌لایه ۱۰ کارگاه تولیدی پس از تایید کاشناسان واحد تجهیزات و ملزومات معاونت غذا ودارو موفق به اخذ مجوز تولید شده‌اند.

وی افزود: به طور متوسط روزانه حدود ۲۵ هزار عدد ماسک سه‌لایه توسط تولید کنندگان استان خراسان جنوبی تحویل معاونت غذا و دارو شده و سپس از طریق داروخانه‌ها و سایر مراکز معتبر عرضه می‌شود.

کد خبر 498422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha