به گزارش همشهری آنلاین، علی امام در این باره گفت: با ایجاد دوباره هلدینگ مترو، درآمدهای مختلف در ساختار مترو در بخشهای ساخت و بهرهبرداری و نیز واگنسازی و مجتمعهای ایستگاهی یکپارچه شده و چنین هلدینگی میتواند بخش عمدهای از هزینههای ساخت و اداره مترو تهران را عهدهدار باشد.
وی با اشاره به این که در دهه ۸۰ شرکت مادر تخصصی در قالب ۳ شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، شرکت توسعه مجتمعهای ایستگاهی و شرکت واگنسازی تهران وجود داشت، عنوان کرد: متاسفانه در ابتدای دهه ۹۰ شرایط هلدینگی این مجموعه در عمل از هم پاشید و شرکتها هر یک به صورت جداگانه و مستقل زیر نظر معاونت حمل و نقل شهرداری تهران فعالیت کردند.
امام افزود: از آن پس هماهنگیهای لازم و تعامل زنجیروار در شرکت مترو از بین رفت. لذا با اجرایی شدن این اقدام مجموعه مترو دوباره در قالب یک هلدینگ و تحت مدیریت متحد در تعاملی کامل و نزدیکتر با یکدیگر اداره میشود تا بتوان بر اساس شعار سال جاری مبنی بر جهش تولید، برنامهریزیهای منسجمتری در حوزه ساخت و بهرهبرداری به منظور خدمترسانی هر چه بیشتر به شهروندان تهرانی انجام داد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تبدیل دوباره ساختار مترو تهران به یک شرکت مادر تخصصی به صورت منظم، متحد و یکپارچه و با مدیریت محور اصلی مدیریت شهری پایتخت یعنی شهردار تهران بتوانیم دخل و خرج توسعه و اداره خطوط متروی تهران را در آینده نزدیک منطبق کرده و با سرعت و کیفیت بهتری به توسعه خطوط بپردازیم.
نظر شما