همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای دومین مرحله از انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی به صندوق شماره 3225 انداخت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌ که مرحله دوم مکمل مرحله اول است، گفت: انتظار می‌رفت کاندیداهای بیشتری در دور اول انتخابات به مجلس راه یابند، این در حالی است که تعداد زیادی به مرحله دوم آمدند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجلس آینده این است که به طور جدی به وظایف خود در قانونگذاری و نظارت عمل کند.

وی ادامه داد: در بعد قانونگذاری؛ نیازمند قوانین فراوانی برای اجرای سیاست‌های کلی به خصوص سیاست کلی در اصل 44 قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله هستیم؛ چراکه پایه اساسی توسعه و حرکت کشورمان است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد که مجلس آینده مایه آرامش و اطمینان جامعه باشد.

به قوانین جامع‌تری برای انتخابات نیاز داریم

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: در این انتخابات مشخص شد که در کشور به قوانین جامع‌تری برای انتخابات نیاز داریم . در مراحل نام نویسی، تعیین صلاحیت‌ها و رای‌گیری و بخش‌های دیگر نیاز به اصلاحات واقعی در انتخابات کشور وجود دارد. در شمارش آرا نیز در اکثر کشورهای دنیا با کامپیوتر و شیوه های دیجیتالی رای‌ریزی و شمارش آرا انجام می‌شود که وقت کمتر و اطمینان بیشتری وجود دارد. باید به سمت کارت الکترال برویم که جزو بهترین شیوه‌های رای‌گیری و شمارش آراست. کامپیوتری کردن این مراحل باید با قانون انجام شود و مجلس باید این حرکت تکاملی را انجام دهد.

بر حق شهروندی رای دادن تاکید می‌کنم

وی درباره مشارکت مردم در انتخابات گفت: رای دادن جزو وظایف مهم و حقوق شهروندی است و به خصوص من بر حق شهروندی آن تاکید می‌کنم. این حق بزرگی است که نباید به آسانی از آن گذشت.

نیامدن پای صندوق یک نوع خودزنی است

وی تاکید کرد: نیامدن پای صندوق یک نوع خودزنی است. حتی یک رای هم در انتخابات تاثیر دارد. کشورهای پیشرفته‌ای که در آن‌ها انتخابات سالم برگزار می‌شود مردم‌شان با عشق و اشتیاق می‌آیند، در کشور ما هم پس از انقلاب از نظر مشارکت مردم ما جزو بهترین‌ها بودیم. اخیرا مشارکت مردم کمی کاهش یافته است، ولی هنوز هم در حد نصاب قابل قبولی در مقایسه با سایر کشورهاست اما انتظار ما این است که اکثریت قاطع مردم حضور بیابند. شرکت مردم در انتخابات یک وظیفه شرعی ، منطقی و ملی است و منافع را نیز تامین می‌کند.

طرح تغییر وزیر کشور در رای مردم بی‌تاثیر نیست

هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره طرح تغییر وزیر کشور در آستانه انتخابات گفت: این اتفاق در رای مردم بی‌تاثیر نیست. هر کاری که باعث تردید در میان مردم و ایجاد سوال برای آن‌ها شود در حضور مردم انعکاس خواهد یافت، بهتر است این مسایل کمتر باشد.

کد خبر 49841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز