همشهری آنلاین: کودکان ایرانی امسال هم روز جهانی کودک را در ماه مبارک رمضان در مراسمی با عنوان "کودک، نیایش و مهر" جشن می گیرند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امسال دومین سال از سه سال متوالی است که روز جهانی کودک با ماه مبارک رمضان مصادف شده است. روز جهانی کودک در این سال‌ها با محوریت نزدیکی دنیای کودکی با نیایش برگزار می‌شود.

مهدی باقری، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تشریح برنامه‌های روز جهانی کودک در ماه رمضان، گفت: این نمایشگاه سال گذشته مورد استقبال تمام مربیان و مراکز کانون در سراسر کشور قرار گرفته و همه این مراکز از 9 تا 16 مهر برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.

وی تعداد مراکز کانون در سراسر کشور را 690 مرکز عنوان کرد و گفت: جشنواره کودک، نیایش و مهر فرصتی برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است تا آثار فرهنگی، هنری و ادبی خود را در نمایشگاه‌هایی که در این مدت برگزار می‌شود به معرض نمایش قرار دهند.

مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در تهران به جز مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون، 50 مرکز دیگر نیز آثار کودکان و نوجوانان را به نمایش می‌گذارند.

باقری هدف از برگزاری چنین مراسمی در روز جهانی کودک را توجه ویژه در ماه مبارک رمضان به دنیای رنگ‌ها، شادی‌ها و دوستی‌های کودکی دانست و افزود: دنیای کودکان دنیای صفا و صمیمت است که متأسفانه ما بزرگ‌ترها آن را به طور دقیق نمی‌شناسیم. این جشنواره همچنین فرصتی برای آشنایی جامعه با قابلیت‌ها، جذابیت‌ها و زیبایی‌های این دنیا فراهم خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مناسبت روزهای شروع و پایان این جشنواره (9 و 16 مهر) را روز شهادت محمد الدوره، کودک فلسطینی و روز جهانی کودک عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در باره لبنان و فلسطین گفت: چند ماه پیش نمایشگاهی با عنوان "کودکان سرزمین زیتون" برگزار و طی آن فراخوان ارسال قصه، نقاشی و شعر کودکان ارایه شد. آثار ارسالی کودکان با موضوع لبنان و فلسطین قرار است در نمایشگاه کودک، نیایش و مهر به نمایش درآید. برای این نمایشگاه پوستر جداگانه‌ای هم طراحی کرده‌ایم.

باقری برگزاری مسابقات جدول و مسابقات علمی برای کودکان و نوجوانان در دو محور حقوق کودک و مفاهیم قرآنی، نیایش کودکان، تئاتر و فیلم ویژه کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد.

همچنین با توجه به استقبال کودکان و نوجوانان از کارگاه پویانمایی، امسال نیز کودکان و نوجوانان با کمک مربیان کانون آثار انیمیشن با موضوعات حقوق و مفاهیم قرآنی می‌سازند.

بنا بر این گزارش، جشنواره کودک، نیایش و مهر از 9 تا 16 مهر از ساعت 9 صبح تا 9 شب در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. همچنین تعدادی از سازمان‌ها و نهادها از جمله نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، جهاد دانشگاهی، شرکت فرهنگی هنری صبا، صدا و سیما، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و بهزیستی در برگزاری این جشنواره با کانون همکاری می‌کنند.

کد خبر 4984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز