مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس، با اعلام اینکه افرادی که به دلیل شیوع کرونا مشاغلشان را به‌صورت موقت ازدست‌داده‌اند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند گفت: کارگاه‌هایی که کارگران خود را اخراج نکرده‌اند، تسهیلات دریافت می‌کنند.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سهراب مختاری درباره روند ثبت‌نام برای دریافت بیمه بیکاری در استان فارس اظهار کرد: افرادی که مشاغلشان را به‌صورت موقت ازدست‌داده‌اند، می‌توانند برای مدتی که بیکار بوده‌اند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند؛ به شرطی که هم مشمول قانون کار باشند و هم اینکه به کار قبل خود بازگردند که تاکنون ۳۹ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اقداماتی که برای حمایت از کسب‌وکارها انجام شده است، خاطرنشان کرد: تصمیماتی برای حمایت از کسب‌وکارها گرفته‌شده که باوجوداینکه در سطح ملی است اما در استان‌ها نیز بر همان مبنا اجرا می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به این تصمیمات حمایتی تصریح کرد: دادن تنفس برای معوقات سیستم بانکی، مهلت برای تأمین اجتماعی و ارسال لیست حق بیمه و حوزه مالیاتی ازجمله این تصمیمات است.

مختاری همچنین با اشاره به اهمیت حفظ فرصت‌های شغلی یادآور شد: در قالب کارگروه رفع موانع تولید و کمیسیون کار و کارگری، بیش از ۹ هزار شغل در استان فارس موردحمایت قرارگرفته‌اند که اگر موردحمایت قرار نمی‌گرفتند، کارگران آن‌ها بیکار می‌شدند.

وی گفت: برای تحقق جهش تولید در فضای کسب‌وکار باید اقدامات را انجام داد، نخستین کار این است که برنامه‌ریزی کنیم تا فرصت‌های شغلی ازدست‌رفته به ظرفیت قبل برگردانده شود، پس‌ازآن برای ایجاد فرصت‌های جدید و ایجاد ثروت بیشتر برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس با تأکید بر اینکه جهش تولید حتماً بایستی ابزارهایی داشته باشد، افزود: افزایش بهره‌وری، ارتقای فرهنگ کار، استفاده از فنّاوری روز دنیا در تولیدات، حرفه‌ای مدیریت کردن کارگاه‌ها و تلاش بیشتر کارگرها ازجمله عواملی است که به جهش تولید کمک می‌کند.

وی گفت: مشاغلی تحت عنوان «مشاغل ۱۰ گانه» بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مجبور به تعطیلی موقت شدند، این مشاغل شامل باغ و تالار، آژانس‌های مسافرتی، مهدکودک‌ها، مدارس غیرانتفاعی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و کافی‌شاپ، قنادی، پوشاک فروش‌ها، مجموعه‌های ورزشی، مراکز اقامتی و بومگردی، برخی از هتل‌ها، برخی از فست فودها و آموزشگاه‌های زبان بوده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: بر اساس دستور صادرشده برخی از مشاغل از ۲۰ فروردین‌ماه می‌توانند کسب‌وکار خود را شروع کنند.

کد خبر 498335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha