همشهری آنلاین: رییس مرکز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی توضیحاتی در خصوص گواهینامه‌های"ب1" ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسن رضایی مجد، با اشاره به این که اعتبار گواهینامه‌های «ب1» موقت یکساله با تمبر قرمز، به اتمام رسیده است، تاکید کرد: تعداد معدودی دارنده این گواهینامه که تا کنون اقدام به تبدیل آن نکرده‌اند، حق رانندگی ندارند و در اسرع وقت برای تبدیل آن باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

سرهنگ رضایی مجد افزود: حدود یک میلیون و 650 هزار قطعه گواهینامه «ب1» موقت یکساله با تمبر قرمز، در کشور صادر شد که با اتمام یکسال مهلت این گواهینامه‌ها، دارندگان آن باید برای تعویض مراجعه می‌کردند که تعداد معدودی هنوز مراجعه نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به انقضای مهلت گواهینامه «ب1» موقت یکساله با تمبر قرمز، این دسته از گواهینامه‌ها فاقد اعتبار بوده و دارندگان آن به هیچ وجه مجاز به رانندگی نیستند.

رییس مرکز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به گواهینامه‌های «ب1» جدید الصدور (4+1) با تمبر سبز گفت: دارندگان این گواهینامه تا یکسال تحت کنترل مأموران پلیس بوده و در صورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز گواهینامه این افراد اخذ و ابطال شده و برای آنها گواهینامه یکساله صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: گواهینامه این دسته از رانندگان در صورت رعایت قوانین و مقررات تا 5 سال معتبر بوده و نیازی به تبدیل آن نیست.

رییس مرکز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به توقیف گواهینامه «ب1» یکهزار و 500 تن از رانندگان متخلف در نوروز امسال گفت: بر اساس قانون دارندگان این گواهینامه‌ها یک ماه از رانندگی محروم خواهند شد و مجددا گواهینامه یکساله می‌گیرند.

کد خبر 49833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز