مدیرکل بحران قزوین نسبت به آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان تاکید کرد.

سیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت‌الله مهدیخانی گفت: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی قزوین مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید، تمهیدات لازم برای آماده‌باش به ۳۳ دستگاه عضو ستاد پیشگیری این استان برای مقابله با وقوع احتمالی سیل انجام شده است.

وی ورود این سامانه جدید بارشی را از اواخر وقت امروز  دوشنبه ۱۸ فروردین دانست و تاکید کرد: شدت بارش‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه( ۲۰ و ۲۱ فروردین) به میزان ۴۰ میلی‌متر شده و اگرچه از مدت‌ها پیش لایروبی بستر رودخانه‌های شهری از سوی شهرداران نیز به عمل آمده اما توصیه‌های لازم به آنان برای بازدید دوباره از حریم بستر رودخانه و پل‌ها به عمل آمده است.

این مسئول خطاب به کشاورزان استان قزوین گفت: با توجه به شدت کاهش دمای هوای هوا در اواخر هفته جاری، از کشاورزان و باغداران خواسته شده تا تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از سرمازدگی محصولات و درختان خود را داشته باشند.

مهدیخانی ادامه داد: از شهروندان استان قزوین نیز درخواست داریم تا با توجه به شیوع ویروس کرونا، با ادامه پویش در خانه بمانیم، به غیر از موارد بسیار ضروری از منازل خود خارج نشده و از تردد و نزدیک شدن به بستر رودخانه و پل‌ها طی روزهای آینده خودداری کنند.

۱۵۷ رشته رودخانه در سطح استان قزوین وجود دارد که ۴۲ رشته آن از داخل شهرهای استان عبور می‌کند.

کد خبر 498326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha