مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: شیوع بیماری کرونا هیچ خللی در پایش و نظارت بر حیات وحش این استان ایجاد نکرده است.

حیات وحش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا ابدالی اظهار کرد: با توجه به اینکه وحوش در آستانه زاد و ولد و شیردهی به نوزادان خود هستند نظارت‌ها بر زیستگاه‌ها تشدید شده است.

وی افزود: پایش زیستگاه‌های جانوران وحشی همچون گذشته به قوت خود باقی است و نیروهای یگان حفاظت در مناطق زیستگاهی استان حضور دارند.

ابدالی یادآور شد: ۱۵ گروه یگان حفاظت ۴-۵ نفره و در مجموع بیش از ۷۰ نفر مناطق زیستگاهی استان را پایش و  رصد می کنند و هفته گذشته با همکاری نیروهای مرزبانی ۲ شکارچی غیرمجاز به علت کشتن چند راس کل و بز وحشی شناسایی و دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شدند.

وی تاکید کرد: حیات وحش استان ایلام وسیع و پرتنوع است و حفاظت از گونه‌های مختلف وحوش به عنوان وظیفه‌ای همگانی باید از سوی تمام اقشار مردم صورت بگیرد و همه افراد خود را حافظ حیات وحش بدانند و در برابر آن مسئول هستند تا این میراث‌ طبیعی برای نسل‌های آینده باقی بماند.

در استان ایلام تاکنون ۴۰ گونه پستاندار، ۲۰۰ گونه پرنده و بیش از ۲۰ گونه خزنده و دوزیست شناسایی شده و هر سال در فصول زمستان و بهار پذیرای پرندگان مهاجر زیادی است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.

بیش از ۷ درصد مساحت کل استان را عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ هکتار را مناطق حفاظت‌شده، ۱۴۷۵ هکتار را آثار طبیعی ملی و ۳۶۸ هزار و ۲۰۰ هکتار را منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.

شماره تماس‌های ۳۳۳۳۲۲۸۶ و ۳۳۳۳۱۸۰۴ و سامانه ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام آماده دریافت هر گونه اطلاعات و اخبار مربوط به تخریب زیستگاه‌ها و تخلف‌های محیط زیست و انتقادات یا پیشنهادهای زیست‌محیطی است.

کد خبر 498313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha