معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تجمع و حضور در مراکز شلوغ و پرازدحام را اصلی‌ترین علت شیوع بیماری کرونا در استان برشمرد و عنوان کرد: شهرهای کم جمعیت استان آمار بسیار کمتری نسبت به سایر شهرها دارند که این امر حاکی از اهمیت پرهیز از حضور در مراکز، معابر و محلات پرتجمع است.

تردد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علیار راستگو، در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان آذربایجان شرقی از استمرار اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان تا ۲۳ فرودین ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: هرگونه تصمیم جدید در این رابطه از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش تمامی دستگاه‌ها و همراهی مردم برای مقابله با بیماری کرونا در استان افزود: جلسات استانی ستاد مقابله با کرونا به صورت مستمر به ریاست استاندار برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: مسئولیت دو کمیته بر عهده معاونین استاندار و مسئولیت سایر کمیته‌ها بر عهده یکی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی است.

راستگو از فعالیت ارزشمند و همراهی رسانه‌های استان با ستاد استانی مقابله با کرونا نیز قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی همگانی، اقناع افکار عمومی و سلامت روحی و روانی مردم دارند و ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند و قدردان تلاش‌های این عزیزان هستیم، چرا که شبکه‌های ماهواره ای و ضدانقلاب به صورت شبانه روزی درصدد القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت خودمراقبتی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار و اصناف مختلف جامعه تاکید کرد و ادامه داد: همراهی مردم در روز طبیعت، نمود بیشتری داشت ولی همچنان نیازمند همراهی بیشتر برای ریشه کن کرد بیماری هستیم.

راستگو افزود: مصرف روزانه بنزین قبل از روز سیزده بدر، دو میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز بود که این رقم در روز ۱۳ بدر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر کاهش یافت. روز شنبه نیز علی رغم ترافیک و ازدحام در برخی خیابان‌های شهر تبریز، یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین توسط هم استانی‌ها مصرف شد.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی روز نیمه شعبان و فردای این روز(جمعه)، طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تا روز ۲۳ فروردین ماه استمرار خواهد داشت و تمامی مشاغل و اصناف، مکلف به تبعیت از تصمیمات قبلی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در پایان اظهار کرد: هرگونه تصمیم جدید در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا نیز از طریق رسانه ملی در استان و سایر رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی می‌شود.

در این جلسه اعضای شورای اطلاع‌رسان نحوه ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان و چگونگی اطلاع‌رسانی دقیق، سریع و شفاف را بررسی کردند.

کد خبر 498308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha