مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی قم گفت: طبق تصمیم‌های گرفته‌ شده به‌زودی طرح ضربتی مراقبت از کارگران مشغول به کار از طریق بازرسی و آموزش در قم اجرا می‌شود.

کارگران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سیامک محبی در چهاردهمین جلسه اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه(س) فرمانداری افزود: در قم یک میلیون و ۵۷ هزار و ۵۶۶ نفر تاکنون در سامانه سیب ثبت‌نام کردند که نشان‌دهنده مشارکت ۸۰ درصدی از جمعیت قم در غربالگری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تعداد مسافران نوروزی غربال‌شده ۷ هزار و ۹۰۰ نفر هستند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی در قم غربال‌شده‌اند که بخشی از اطلاعات این افراد ناقص است اما به‌طورکلی ۷۳ دهم درصد از این افراد غربال‌ شده‌اند.

وی اضافه کرد: خدمات دارویی و درمان برای افراد مبتلا به بیماری کرونا کاملاً رایگان است و ۴۵۴ نفر از غربال‌شدگان داروی رایگان دریافت کردند.

محبی در مورد وضعیت مادران باردار در قم اظهار کرد: مادران باردار آسیب‌پذیر در قم ۷ هزار و ۹۹۰ نفر زیر پوشش بهداشت بوده که همگی غربال‌شده‌اند، از این تعداد ۲۲۳ نفر نیازمند مراقبت و ۷۴ نفر به پزشک مراجعه داشتند و در این‌بین ۱۲ نفر در بیمارستان بستری‌ شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با قدردانی از تلاش نیروهای داوطلب، جهادی و مردمی عنوان کرد: قم دارای ظرفیت خوبی از نظر تیم‌های داوطلب بسیج است و اطلاعات کامل ۲۱ تیم برای خدمت‌رسانی ثبت‌ شده است.

این مسئول گفت: اطلاعات کاملی از تعداد متوفیان بر اثر کرونا داریم و این آمار شفاف است و حتی تعداد متوفیان در منزل نیز احصا می‌شود.

وی در مورد بهداشت کارگران افزود: برخی از مشاغل نیروهای انسانی خود را تعطیل کردند ولی در سال جهش تولید، وظیفه ما مراقبت از نیروهای شاغل و فعال در واحدهای صنعتی امری ضروری است. همچنین در این‌باره جلسه‌ای با محوریت بهداشت تشکیل شد و طبق تصمیمات گرفته‌ شده به‌زودی طرح ضربتی مراقبت از کارگران مشغول به کار از طریق بازرسی و آموزش در قم اجرا می‌شود.

کد خبر 498306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha