دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری استان کرمانشاه از ساخت همزمان ۶ تقاطع غیرهمسطح در کرمانشاه خبر داد و افزود: تقاطع امام‌خمینی(ره) شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تقاطع غیرهمسطح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن ارجمندی با اشاره به افزایش ترافیک شهری در سال‌های اخیر گفت: با توجه به افزایش خودروها در شهر هرساله شاهد افزایش ترافیک شهری هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار خودرو در شهر کرمانشاه تردد می‌کنند و خیابان‌های شهر قطعاً جوابگوی این تعداد خودرو نیست.

ارجمندی با اشاره به وجود معضل ترافیک در بافت مرکزی شهر و نقاطی مانند شهرک مسکن و الهیه اظهار کرد: رفع ترافیک شهری راه‌های مختلفی دارد که یکی از راه‌های آن احداث تقاطع غیرهمسطح است.

وی با اشاره به وجود ۱۲ تقاطع غیرهمسطح در کرمانشاه افزود: در حال حاضر تقاطع‌های غیر همسطح میدان امامخمینی(ره)، میدان سپاه، تقاطع مادر(وکیل آقا)، میدان آزادگان، تقاطع دیزل آباد و تقاطع هوانیروز(جاده قدیم) در دست احداث هستند.

ارجمندی تصریح کرد: در این میان تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) پیشرفت زیادی داشته و تا پایان شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ساخت تقاطع تنها یکی از راه‌های رفع ترافیک شهری است و راه دیگر بحث راه‌اندازی خط‌های ویژه BRT است.

ارجمندی گفت: راه‌اندازی این اتوبوس‌ها نیاز شهر کرمانشاه است، برای راه‌اندازی خط BRT باید زیرساخت‌هایی تأمین شود که تأمین این زیرساخت‌ها در کرمانشاه قدری دشوار است، به‌طور مثال به‌سختی توانستیم در بحث خیابان مدرس یک خط ویژه در مسیر برگشت این خیابان را به اتوبوس‌های شهری اختصاص دهیم و این کار در مسیر رفت میسر نشد.

وی افزود: برای راه‌اندازی خط BRT نیازمند همکاری مردم هستیم و باید مردم به‌ ضرورت راه‌اندازی آن پی ببرند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهری کرمانشاه گفت: در کنار همه این‌ها بحث قطار شهری نیز در کرمانشاه در حال انجام است و هرکدام از این‌ها می‌تواند به رفع بخشی از معضل ترافیک شهر کمک کند.

ارجمندی احداث پیاده‌راه  را روش دیگری برای کاهش ترافیک شهری در برخی نقاط دانست و افزود: برنامه داریم امسال از میدان آزادی تا چهارراه مدرس را پیاده راه کرده و فقط یک خط ویژه اتوبوس در آن قرار دهیم که از این طریق معضل ترافیک در این بخش از شهر هم تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

کد خبر 498300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha