رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی گفت: تعداد ۲۳ پروژه و برنامه عملیاتی در بخش‌های مختلف تعریف شده تا با پیگیری و اجرای این طرح‌ها زمینه تحقق حداکثری محورهای جهش تولید را فراهم کند.

جهش تولید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامرضا بابایی اظهار کرد: آذربایجان غربی در زمینه تجارت خارجی شاهد واردات ۵۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۰ میلیون دلار بود که با افزایش ۶۹ درصدی همراه و از نظر صادرات هزار و ۲۰۵ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش هزار و ۷۲۸میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که این موضوع نشان از افزایش ۴۴ درصدی است.

وی ادامه داد: در همین راستا ۳۱۴ مورد کارت بازرگانی، هزار و ۳۰۹ فقره کارت پیله‌وری و ۱۶ هزار و ۲۵۰ مورد کارت مرزنشینی صادر و تحویل فعالان بخش تجارت داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، سازمان در سال رونق تولید در بخش صنعت تعداد ۷۸۸ فقره جواز تأسیس صادره و با ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار و ۴۵۴ نفر بالغ بر ۳۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

بابایی اضافه کرد: در همین راستا ۲۲۹ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد که منجر به اشتغال هزار و ۵۹۷ نفر و سرمایه‌گذاری مبلغ ۴ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری ۱۱۹ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال در قالب هزار و ۷۶۷طرح صنعتی برای ۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر زمینه اشتغال فراهم شد و نکته قابل توجه وجود سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریالی در ۲۹۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت است که تعداد ۸ هزار و ۲۲ شغل جدید ایجاد شده به طور کلی و در مجموع تعداد هزار و ۹۷۰ طرح صنعتی با سرمایه ۵۶ هزار و ۳۱۶ ریال در سطح استان اجرا شد که اشتغال ۵۴ هزار و ۴۵۳ نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: در حوزه معدن نیز ۶۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۶/۱ افزایش نشان می‌دهد، بخش معدن استان در زمینه پروانه‌های بهره‌برداری با ۵/۴ رشد، شاهد صدور ۳۹ فقره پروانه جدید بود که وضع موجود این بخش را از نظر تعداد گواهی کشف ۳۵ فقره، تعداد پروانه اکتشاف ۱۸۲مورد و تعداد پروانه بهره‌برداری معدن ۴۷۶ مورد را نشان می‌دهد.

بابایی ادامه داد: در این مدت هزار و ۵۳۸ پروانه صادر شده و تعداد پروانه‌های خدمات فنی هزار و ۵۵۲ و پروانه‌های صنوف توزیعی نیز ۴ هزار و ۷۵ مورد گزارش شد و در بخش تحقیق و توسعه نیز در مجموع ۱۲۴ گواهی و همچنین ۷۷ پروانه تحقیق و توسعه صادر، و بررسی آمار طرح رونق تولید و اشتغال در کل استان نشانگر ۶۴۱ واحد ثبت نام شده، تعداد ۱۰۷ واحد گیرنده وام و ۲ هزار و ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات اعطایی در این بخش انجام شده است.

وی بیان کرد: سازمان در سال جهش تولید با تنظیم و اجرای برنامه‌های تخصصی و ویژه‌ای در قالب ۷ محور ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و بهبود بهره‌وری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار، تأمین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری به تعریف پروژه‌های مهم و اولویت‌دار برای تحقق این محورها اقدام می‌کند.

کد خبر 498299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha