درخواست ۹ هزار و ۴۶۰ نفر از ۲۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی شهر جدید پرند تایید شده است.

مسکن ملی

همشهری‌آنلاین-معصومه حق‌جو: مقرر شده ۱۹۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید ساخته شود که از بین آنها شهر جدید پرند تهران تاکنون با ۲۵ هزار و ۳۲۷ واحد، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده و در تعهد ساخت قرار گرفته‌است.

به گفته مسئولان وزارت مسکن و شهرسازی، با توجه به شیوع کرونا نمی‌توان زمان دقیق نتایج نهایی را اعلام کرد چون پالایش‌ها مشخص نیست چه زمانی به اتمام برسد. ثبت‌نام مرحله دوم در آخرین روزهای سال گذشته به علت شیوع کرونا از طریق مراجعه به سامانه tem.mrud.ir یا از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴ انجام شد.

در حال حاضر شرایط بیش از ۵۰۰ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که از طریق سامانه اینترنتی ثبت‌نام کردند در حال بررسی و پالایش ثبت‌نام‌کنندگان از طریق سامانه آغاز شده است. حدود ۸۰۰ هزار نفر هم به صورت پیامکی ثبت‌نام کرده بودند که این تعداد باید بعد از بحران کرونا و بازگشت کشور به وضعیت عادی اطلاعات خود را به صورت دقیق در سامانه بارگذاری کنند تا پالایش شوند. در مرحله اول ثبت‌نام، ظرفیت‌های جدید سریعا اعلام شد ولی در مرحله دوم اینچنین نبود.

به گفته مسئول اداره ارتباط با رسانه وزارت راه و شهرسازی، در این مرحله متقاضیان ۴۸ ساعت زمان داشتند. ممکن است در شهری هزار نفر ظرفیت وجود داشته باشد ولی ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده باشند. بنابراین متقاضیان بر اساس شرایطی همچون سن، تعداد فرزندان و... اولویت‌بندی خواهند شد. بعد از اولویت‌بندی اگر متقاضیان شرایط یکسانی داشتند، از طریق قرعه‌کشی نتایج اعلام می‌شود.

در آخرین روزهای سال ۹۸ مقرر شد پالایش ثبت‌نام‌کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن بعد از عادی شدن شرایط و رفع کرونا آغاز شود؛ این در حالی است که باید طی ۱۰ تا ۱۵ روز ثبت‌نام‌ مرحله دوم به اتمام می‌رسید ولی کرونا برنامه‌ریزی‌ها را مختل کرد.  

کد خبر 498085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha