استاندار ایلام گفت: فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان از ۲۳ فروردین با دوسوم ظرفیت و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند شروع خواهد شد.

استاندار ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی‌ دشتکی یک‌شنبه ۱۷ فروردین در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس رئیس‌جمهوری با استانداران سراسر کشور اظهار کرد: ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر است، اما باید پروتکل بهداشتی و همه توصیه‌های پزشکی و اصول بهداشتی رعایت شود.

وی در خصوص فعالیت اصناف و بازار نیز یادآور شد: فعالیت‌های بازار به ۳ دسته کم‌ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم شده‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصادیق فعالیت‌های کم‌ریسک از شنبه هفته ‌آینده شروع می‌شود.

استاندار ایلام گفت: حمل و نقل عمومی و حمل بار نیز آزاد است، اما حمل و نقل بین‌استانی و تردد مسافران بدون هیچ ملاحظه‌ای ممنوع است و مسافران غیرساکن به استان‌های خود بازگردانده می‌شوند.

سلیمانی‌ دشتکی اضافه کرد: تردد بین‌شهرستانی نیز تا روز جمعه ۲۲ فروردین همچنان به‌جز خودروهای دارای مجوز ممنوع است.

وی یادآور شد: مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین‌ تعطیل است و از طریق فضای مجازی و تلویزیون آموزش‌ها پیگیری می‌شود.

سلیمانی دشتکی همچنین در خصوص تعطیلی مراکز مذهبی، زیارتگاه‌ها و اماکن مقدسه گفت: کماکان این مراکز تا پایان فروردین تعطیل‌اند و ستاد نماز جمعه اعلام می‌کند که تا چه زمان تعطیل باشند.

استاندار ایلام بر رعایت بهداشت توسط مردم و ماندن در خانه تاکید کرد و افزود: اگر مردم کار ضروری ندارند، از منزل خارج نشوند و یک نفر لوازم ضروری را از بازار تامین کند.

سلیمانی‌ دشتکی در خصوص حضور افراد مبتلا به کرونا در جامعه اظهار کرد: این افراد باید قرنطینه شوند و در جامعه حضور پیدا نکنند، زیرا حضور آنها در جامعه ممنوع است و نوعی جرم و قتل عمد مرتکب می‌شوند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی موظف است جواب مثبت افراد مبتلا به کرونا را به خود شخص، اداره، خانواده و صنف مربوطه اطلاع دهد تا کنترل‌های لازم به عمل بیاید.

سلیمانی دشتکی به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: کارمندان و ارباب رجوع هر روز تست و غربالگری می‌شوند.

استاندار ایلام گفت: باید افراد فعال در بازار همه موارد بهداشتی را رعایت کنند و محل کسب و کار خود را روزانه ضدعفونی کنند و مشتریان نیز موارد بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا به صورت هوشمند از ابتلا به کرونا پیشگیری شود.

‌سلیمانی‌ دشتکی در خصوص مسائل روانی ابتلا به کرونا افزود: اگر کسی به کرونا مبتلا شد، نباید ترس داشته باشد، زیرا بیش از ۹۰ درصد بیماران کرونایی خوب می‌شوند و افرادی که نیاز به دارو دارند حداکثر ۳-۴ درصد با درمان و دارو خوب می‌شوند و موارد فوتی کم است.

وی توصیه کرد: افراد مبتلا از کرونا نترسند، زیرا با پیگیری درمان ظرف ۲ هفته خوب می‌شوند، اما لازم است خود را از بقیه جدا کنند.

استاندار ایلام گفت: همچنان حضور در طبیعت، چادر زدن، حضور در پارک‌ها، گردهمایی و تجمعات ممنوع است و ضابطان قضایی با موارد متخلف برخورد می‌کنند.

وی همچنین با قدردانی از مردم استان اظهار کرد: در سیروان وضعیت سفید بود، اما به دلیل تجمعات، مرگ و میر ناشی از کرونا نیز داریم که ظلم در حق مردم است. مردم باید از تجمعات پرهیز کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

کد خبر 498064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha