استاندار یزد گفت: با توجه به افزایش ترددهای درون شهری در یزد نگرانی جدی برای افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در دو هفته‌ آخر فروردین وجود دارد و برای پیشگیری از آن به همکاری مردم نیاز است.

کرونا

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل روابط عمومی استانداری یزد، «محمدعلی طالبی»، افزود: افزایش تردد در ورودی استان طی روزهای اخیر، مربوط به بازگشت هم استانی‌هایی است که به دیگر مناطق کشور سفر کردند و به زودی این ترددها کاهش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: همکاری خوب مردم در هفته گذشته و کاهش ترددها، موجب کاهش روند ابتلا به کرونا شد.  از مردم  می‌خواهم همکاری خود را برای ماندن در منزل ادامه دهند و از ترددهای غیرضروری با توجه به نزدیکی نیمه شعبان خودداری کنند.

طالبی گفت: شیوه‌نامه فعالیت برای بازگشایی احتمالی اصناف از هفته آینده در حال تدوین است تا تمامی فعالیت‌ها در چارچوب موازین بهداشتی صورت گیرد.  

استاندار یزد بیان کرد: مواردی در کمیته اقتصادی ستاد کرونا برای حمایت از اصناف و کسب و کارهای متضرر از این  بیماری به تصویب رسید. علاوه بر تدابیر ملی، در قالب کمیته ای در استان پیگیری های ویژه ای برای حمایت از اصناف خواهیم داشت.  

وی اضافه کرد: فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی استان منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و پایش کارگران واحدهای صنعتی و معدنی با جدیت در حال انجام است.  

به گفته طالبی، باید با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های مرتبط، شاهد ساماندهی و یکپارچگی در زمینه ارائه کمک‌های مردم دوستانه باشیم.

کد خبر 498039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha