شهردار ارومیه گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده به صورت روزانه برای ضدعفونی‌کردن معابر مصرف می‌شود و عملیات ضدعفونی همچنان ادامه دارد.

شرکت واحد آذربایجان‌غربی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از روزهای اول با انجام هماهنگی لازم، انجام عملیات دفع بهداشتی پسماند و ضدعفونی محیط زندگی آنها به صورت روزانه صورت می‌گیرد و همچنین مایحتاج زندگی خانواده‌های بی‌بضاعت درگیر با کرونا تامین شده است.

وی گفت: کمک‌های دولت به ۴ میلیون خانوار از این هفته آغاز می‌شود که بخش عمده آن نیز خانوارهای ناوگان حمل و نقل عمومی است.

شهردار ارومیه ادامه داد: در نشست شهرداران کلانشهرهای ایران که به صورت ویدئو ‌کنفرانس در راستای مقابله با کرونا قبل از آغاز سال جدید برگزار شد، دبیرخانه شهرداران کلانشهرهای ایران به ریاست شهردار تهران به دولت پیشنهاد تخصیص تسهیلات و اعتبار به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و دستفروشان که به دلیل کرونا ویروس با کاهش شدید درآمد مواجه شده و در مضیقه هستند، ارائه کرد.

وی افزود: با آغاز اولین جلسه شورای اسلامی شهر در سال جاری با نظر موافق اعضای شورای شهر و استاندار آذربایجان‌غربی پیشنهاداتی برای کمک به خانواده بزرگ ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ارومیه ارائه می‌شود.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: ۵ هزار بسته حمایتی مواد غذایی برای حمایت از نیازمندان با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال قبل از عید بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

وی ادامه داد: با نظر شورای اسلامی شهر لایحه سال ۹۹ هنوز بسته نشده است لذا کسانی که اقدام به پروانه ساخت کرده بودند تا پایان فروردین مهلت دارند نسبت به انجام سایر امورات صدور پروانه اقدام کنند و از شهروندان درخواست می‌شود که این مهم را به تدریج تا پایان فروردین ماه انجام دهند و آن را به هفته آخر فروردین ماه واگذار نکنند.

شهردار ارومیه اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت کاهش تردد مردم در سطح شهر و ادارات، قبل از آغاز سال جدید تمام خدمات شهرداری ارومیه به صورت الکترونیکی و اینترنتی در دسترس قرار گرفت.  

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند این خدمات و همچنین سایر خدمات غیرحضوری و نرم‌افزاری مربوط به حوزه مدیریت شهری را از سایت شهرداری ارومیه پیگیری کنند.

حضرت‌پور عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به صورت روزانه برای ضدعفونی کردن معابر مصرف می‌شود که عملیات ضدعفونی همچنان ادامه دارد.

شهردار ارومیه گفت: وضعیت فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بعد از ۲۰ فروردین ماه بستگی به نظر هیئت دولت و اعلام ستاد ملی کرونا دارد و لذا با آغاز فعالیت ناوگان با نظر هیئت دولت بعد از ۲۰ فروردین، فعالیت با رعایت موارد بهداشتی و انجام عملیات ضدعفونی انجام می‌شود.

کد خبر 498018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha