مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی به کارکنان مؤسسات فرهنگی، هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی و هنری که از کار بیکار شده‌اند، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، ناصر مقدم گفت: ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی شده است که اصحاب فرهنگ و رسانه نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: همچنین صنوفی که کارگاه آنان تعطیل‌ شده است یا زیر یک سال سابقه بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

مقدم اظهار کرد: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان سپری نشود.

ناصر مقدم گفت: تمام مشاغلی که به‌ صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: کسانی که در سامانه فوق ثبت‌نام می‌کنند باید علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: برابر مقررات تأمین اجتماعی، بیمه‌شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به‌صورت خویش‌فرما بیمه‌شده‌اند (مثل بیمه‌شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

کد خبر 498011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha