پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی این توقع را از ما دارند که نگذاریم فرهنگ دفاع مقدس مظلوم بماند و به جامعه و جوانان امروز منتقل نشود.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید حسن شفیع زاده، بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه، در مسجد طوبی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی های این گونه مراسم این است که فرهنگ دفاع مقدس، واقعیت ها و حقیقت های جنگ را آن طور که بوده برای جامعه و نسل جدید بیان کنیم و همه مزیت ها، برتری ها و فرصت های آن دوران را به این نسل منتقل کنیم.

قالیباف ادامه داد: نباید اجازه داد فرهنگ دفاع مقدس که نشات گرفته از نهضت حسینی و عاشورایی است لابه لای گفته های مدعیان و میراث خوارانی که در جنگ حضور نداشته و در حاشیه بوده اند گم شود و به دست فراموشی سپرده شود.

وی از مجالس گرامیداشت شهدا به عنوان مجالس تجدید عهد و پیمان با این بزرگواران و هدف های والای آن ها یاد کرد و گفت: انقلاب ما به برکت وجود حضرت امام (ره) که یک مرد الهی بود در عصری شکل گرفت که کشور در بی بند و باری، وابستگی‌‌‌، بدبختی و استعمار قرار داشت و هیچ عزتی نداشت اما با پیروزی انقلاب تحول عظیمی در جامعه به وجود آمد.

شهردار تهران افزود: در امتداد انقلاب شکوهمند اسلامی جنگ تحمیلی شکل گرفت و با بررسی شرایط دفاع مردم این کشور می بینیم که اسلام ناب چگونه در تمامی عرصه های مادی و معنوی این انقلاب هنرنمایی کرد.

قالیباف گفت: فرزندان این مرز و بوم از تمامی طبقه های اجتماعی که تربیت شده فرهنگ انقلاب و امام بودند به دفاع از کشور پرداختند که باکری ها و شفیع زاده ها، همه و همه نمونه ها و شاهدانی از این حماسه عظیم دوران دفاع مقدس هستند.

شهردار تهران با اشاره به مطالبی که حضرت امام(ره) درباره بسیج و بسیجیان عنوان فرموده اند، اظهار داشت: امام به عنوان بهترین اسلام شناس، فیلسوف و عارف در کلام خود همواره شهدا و رزمندگان را با برترین عناوین خطاب می کردند و همه اینها و عزت اسلام و مسلمین به برکت شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است.

قالیباف تاکید کرد: دفاع مقدس برای تمام تاریخ کشور ما فرهنگی تولید کرده که ماندگار است و آن چیزی نیست جز فرهنگ بسیج و بسیجی.

وی در تشریح فرهنگ بسیجی گفت: بسیجی جز به خدا به چیز دیگری نمی اندیشد و به فکر قدرت و ثروت نیست.

قالیباف ادامه داد: در این فرهنگ عرفان، دین داری، عقل، تدبیر، گذشت، ایثار، محبت، شجاعت، خشوع و خضوع حرف اول را می زد و نفاق، دورویی، تهمت و غوغاسالاری در آن جایی نداشت و شهدا در چنین محیطی رشد کردند که توانستند بزرگترین افتخارات را برای کشور به ارمغان بیاوردند.

به گفته شهردار تهران هر فرد منصفی حتی اگر مسلمان و حزب الهی هم نباشد به طور یقین تایید می کند که ما در تمامی ابعاد مادی و معنوی مدیون شهدا هستیم چراکه استقلال و امنیت مال و ناموس ما به برکت خون شهداست و اگر این انقلاب ادامه پیدا کرده هم به برکت خون همین عزیزان است.

قالیباف در ادامه گفت: ما امروز در مقابل شهدا و مردم وظیفه داریم و باید پاسخ دهیم که چرا نباید معجزه و هنرنمایی دین را امروز در اداره جامعه ببینیم؟

وی افزود: چرا امروز در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نباید شاهد هنرنمایی دین در اداره امور باشیم؟ چطور در زمان دفاع مقدس و در عرصه های نظامی مردم با پیروزی های فرزندانشان در جبهه ها این هنرنمایی دین را دیدند؟ چه دستانی اجازه این فرصت را نمی هند که شاهد هنرنمایی فرزندان انقلاب در همه عرصه ها باشیم؟

شهردار تهران تاکید کرد: ما مسئولیم، اگر دغدغه شهدا، امام و دفاع از ولایت را داریم و اگر خود را مکلف به ادامه راه شهدا و امام راحل در سایه رهبری مقام عظمای ولایت می دانیم باید دین را در اداره جامعه کارآمد کنیم و اگر این کار را نکنیم فقط شعار داده ایم.

به گفته قالیباف امروز نمی توانیم با حرف زدن، شعار دادن، سعی و خطا کردن و احساسات، جامعه را اداره کنیم بلکه باید در اوج عقلانیت، دیانت، محبت، تدبیر، همدلی، برادری و گذشت دست به دست هم بدهیم و توقع شهدا و امام نیز از ما همین است.

وی گفت: امروز کشور ما بخش قابل توجهی از پیشرفت در عرصه های علمی و تکنولوژیکی خود را مدیون دوران دفاع مقدس است.

شهردار تهران افزود: امروز باید تلاش کنیم تا با همان روحیه زمان دفاع مقدس حقانیت خودمان را با کارآمدی دین در اداره جامعه به اثبات برسانیم.

وی تاکید کرد: شهیدانی چون شفیع زاده الگوی حرکت ما در این راه هستند.

قالیباف در بخش دیگری از این مراسم که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم تبریز برگزار شده بود، با اشاره به اینکه ذکر و یاد شهدا وظیفه ماست و باید تلاش کنیم تفکر شهدا را در همه عرصه های زندگی به نمایش بگذاریم به ذکر خاطره آخرین دیدار خود با شهید حسن شفیع زاده در منطقه عملیاتی ماووت پرداخت.

بنا بر این گزارش شهردار تهران که برای حضور در مراسم سالگرد شهادت شهید شفیع زاده به تبریز سفر کرده، صبح امروز پس از ورود به فرودگاه تبریز مورد استقبال شهردار تبریز و فرمانده ارشد سپاه در استان آذربایجان شرقی قرار گرفت. قالیباف بلافاصله از فرودگاه به گلزار شهدای شهر تبریز رفت و یاد و خاطره شهدای لشکر 31 عاشورا را گرامیداشت.

همچنین وی پیش از آغاز مراسم سالگرد شهید حسن شفیع زاده در منزل این شهید حضور یافت و با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کرد.

کد خبر 49801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز