رئیس اداره بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی هرمزگان گفت: سیل در نیمه اول فروردین‌ماه جاری، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

کشاورزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله رمضان پور افزود: سیل اخیر در ۸ شهرستان و به یک هزار و ۳۰۰ نفر از کشاورزان خسارت وارد کرده که بیشترین آسیب به شهرهای رودان، میناب، بندرعباس و حاجی‌آباد است.

وی ادامه داد: همچنین به ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی آبی، ۲ هزار و ۸۰ هکتار باغی، ۲۲۰ رأس دام، ۲ واحد دامداری روستایی، یک واحد گلخانه، ۳۷ حلقه چاه، ۲۳ رشته قنات، ۱۸ کیلومتر جاده بین مزارع، یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین با سیستم آبیاری تحت‌فشار، ۱۰۰ متر انتقال آب با کانال، ۵ کیلومتر انتقال آب با لوله و ۶۶ بند و سازه آبخیزداری خسارت وارد شده است.

رئیس اداره بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی هرمزگان  افزود: بیشترین و کمترین بارش‌های فروردین‌ ماه ۹۹ در ایستگاه هواشناسی مربوط به شهرهای سردشت بشاگرد، سیریک، رودان، بستک، میناب، قشم، ابوموسی، جاسک، سیریک، کیش، لاوان، بندرعباس، حاجی‌آباد، بندرلنگه، پارسیان و بندر خمیر بوده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، در بارش‌های اخیر شهرستان حاجی‌آباد با ۳۶.۶ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده و در این مدت در بستک ۱۱.۳ میلی‌متر، رودان ۸.۵ میلی‌متر، پارسیان ۶.۵ میلی‌متر، خمیر ۶.۵ میلی‌متر، بندرعباس ۵.۲ میلی‌متر، قشم ۳.۹ میلی‌متر و میناب ۲.۸ میلی‌متر باران باریده است.

کد خبر 497920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha