مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حدود ۲ میلیارد تومان برای خرید لوازم خانگی به سیل‌زدگان کرمانی اختصاص داده‌ایم.  

كمك سپاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین معروفی اظهار کرد: ۲۲۰ دستگاه یخچال، ۲۰۰ دستگاه گاز، ۶۰۰ تخته فرش، هزار و ۱۰۰ سرویس قابلمه، ۱۵ سرویس خواب و ۳۰۰ تنور محلی برای سیل‌زدگان این منطقه خریداری و در روز تولد حضرت مهدی(عج) توزیع خواهیم کرد.

او بیان کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری قرارگاه ویژه‌ای در جنوب استان (قرارگاه خدمات‌دهی جبهه انقلاب اسلامی) تشکیل دادیم تا به همه مناطق سیل‌زده در جنوب کرمان به صورت یکسان خدمت‌رسانی شود و اعلام کردیم که نیروهای غیربومی به دلیل آنکه منطقه آلوده به کرونا نشود، حضور پیدا نکنند.

معروفی اضافه کرد: وضعیت استان در حوزه سیل در منطقه رودبار بهتر از زلزله کرمانشاه است و پراکندگی کار نداریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته مواد غذایی و ۱۴۲ تن آرد در میان سیل‌زدگان جنوب کرمان توزیع شد.  ۲۰۰ نیروی پایور و ۶۰۰ نفر نیروی جهادی و بسیجی برای کمک، امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مردم هم اکنون در منطقه حضور دارند.

او افزود: با توجه به این‌که تعداد قابل توجهی از وسایل منزل مردم این منطقه به دلیل ورود آب به منازل خسارت دیده بود و نیازمند تعمیر بودند، اکیپ‌های تعمیرات لوازم خانگی را به منطقه اعزام کردیم ضمن آنکه  ۲۰ دستگاه مهندسی و فنی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز برای بررسی و وضعیت زیرساختی مناطق سیل‌زده در منطقه حضور دارد.

معروفی گفت: ۳ قنات این منطقه لایروبی شده است. هزار چشمه سرویس بهداشتی در مناطق سیل‌زده جنوب و شرق احداث خواهیم کرد که ۹۰۰ چشمه در منطقه زهکلوت و جازموریان و ۱۰۰ چشمه در منطقه ده رضا در شرق استان خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: اگر مدیریت استان کرمان موافقت کند، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا این آمادگی را دارد که سیل‌بند جنوب استان را احداث کند و در موضوع لایروبی رودخانه‌ها نیز می‌توان بر روی اقدامات این قرارگاه حساب کرد.  در بخش تعمیر و بهسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در سیل جنوب کرمان نیز آمادگی داریم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک کنیم تا هرچه سریع‌تر وضعیت به حالت اولیه برگردد.

کد خبر 497919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha