یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از ایجاد شغل برای سه هزار و ۴۶۲ مددجوی این نهاد در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۶۸ مددجو توسط بنگاه‌های کاریابی و سه هزار و ۷۶ نفر از طریق دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال صاحب شغل شده‌اند.

اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید الهی‌راد یکشنبه ۱۷ فروردین افزود: برای اشتغال‌زایی این افراد بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های اشتغال روستایی هزینه شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع طرح‌های اشتغال سال گذشته ۲ هزار و ۳۸۲ طرح، معادل ۷۸ درصد ویژه مددجویان روستایی و حدود ۷۰۰ طرح نیز برای مددجویان شهری اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: همچنین از مجموع طرح‌های اشتغال حدود ۲ هزار طرح ویژه مددجویان و فرزندان آنها و حدود هزار و ۱۰۰ طرح نیز برای اقشار آسیب‌پذیر اجرا شده است.

الهی‌راد، طرح‌های اشتغال ایجاد شده را در بخش‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ۲۶۱ طرح با اعتبار بیش از ۳ میلیارد ریال در بخش کارانگیزی، ۳۳ طرح با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بخش توان‌افزایی و ۲ هزار و ۷۸۲ طرح با اعتبار حدود هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در قالب خودکفایی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ۳۶۸ نفر از مددجویان زیر حمایت نیز از طریق کاریابی صاحب شغل شده‌اند که حدود ۱۰۰ نفر آنان در مناطق محروم با ضریب ۶ و ۷ و ۸ ساکن هستند که از این افراد ۱۱۳ نفر زن و ۲۵۵ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۹۹۱ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر حمایت این نهاد در سال گذشته با دریافت تسهیلات اشتغال و بنگاه‌های کاریابی صاحب شغل شده‌اند.

الهی‌راد، مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و توانمندسازی آنها دانست و گفت: طرح‌های اشتغال این نهاد در زمینه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی و حمل‌ونقل بوده است.

وی بر اهمیت موضوع نظارت بر طرح‌های اشتغال این نهاد تأکید کرد و افزود: به‌منظور پایداری طرح‌های اشتغال و ارائه راهنمایی و مشاوره به مجریان طرح‌های اشتغال، نظارت‌های فنی متعددی بر طرح‌های کمیته امداد انجام‌ شده است.

حدود ۵۵ هزار خانوار در قالب بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند.

کد خبر 497913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha