مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس اعلام کرد: ۱۴هزار بسته شامل اقلام بهداشتی از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد در میان خانواده‌های کمتر برخوردار استان فارس توزیع‌شده است.  

توزیع اقلام بهداشتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کیوان نیازی یکشنبه ۱۷ فروردین عنوان کرد: این بسته‌ها شامل ماسک، ژل شست‌وشوی دست، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش یک‌بارمصرف و بروشور بهداشتی است.

وی ادامه داد: که از این تعداد حدود ۵ هزار بسته بهداشتی سهمیه شهرستان‌ها بوده است که شهرستان‌های فسا، آباده، سروستان، بوانات اقلید و کوار بر اساس اولویت‌بندی تاکنون از این کمک‌ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: با فعال شدن دفتر تسهیل‌گری محله مهدی‌آباد و شریف‌آباد شیراز، اقلام بهداشتی در اختیار شهروندان این ناحیه قرارگرفته است؛ ‌ همچنین مقداری از کمک‌ها به زحمتکشان نیروی انتظامی، انجمن نابینایان، موسسه فرهنگی آستانه، خیریه ناجیان امیدوار و باشگاه شهدای قشقایی برای توزیع اهداشده است.

وی همچنین به تشکیل ستاد پشتیبانی از اقدامات مردم‌نهاد در استانداری فارس اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از افراد به‌صورت خودجوش درزمینهٔ پیشگیری و مقابله با کرونا خدماتی ارائه می‌کنند؛ همچنین انجمن‌ها، هیات‌ها، قرارگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد ذیل این ستاد با همسویی و برای پیشگیری از موازی‌کاری فعالیت می‌کنند.

نیازی ابراز داشت: برنامه‌ریزی برای رساندن اقلام بهداشتی و مایحتاج معیشتی به‌صورت محله محور با برگزاری جلسات مجازی هفتگی در این ستاد انجام می‌شود؛ همچنین رصد امور مربوط به توزیع و خدمات‌رسانی به شهروندان ازجمله وظایف این ستاد است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، کوهچنار، فراشبند، خرامه، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی‌شده است.

بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به‌عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلابه کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 497864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha