‌چند روزی است شاهد کمتر شدن تعداد مبتلایان و فوتی ها بر اثر ویروس کرونا هستیم و حتی سخنگوی وزارت بهداشت از منفی شدن روند مبتلایان خبر داده است. با این وجود، تهران در روز شنبه با ترافیک زیادی روبه رو شد که با این روند احتمال اوج گیری دوباره این بیماری وجود دارد.

كرونا

همشهری آنلاین/ فرهاد کنکاش: با وجودی که بسیاری از محله های مرکزی و شمالی شهر با تردد زیاد شهروندان روبه روست، اما این وضعیت در جنوب تهران عادی است. با حضور خبرنگاران همشهری محله در محله های مختلف جنوب شهر مشخص شد که کوچه ها و خیابان ها مثل روزهای گذشته خلوت است و تردد بسیار کمی در آنها جریان دارد. بیشتر افرادی که در معابر دیده می شوند و تعدادشان هم کم است، برای انجام کارهای ضروری از منازل خارج شده اند.

در این محدوده از پایتخت، نه تنها بازارها و مراکز خرید فعالیت خود را از سر نگرفته اند، بلکه برخی مشاغل هم از جمله عرضه کنندگان لوازم یکبار مصرف که تا دیروز فعال بودند، از صبح امروز کسب و کارشان را تعطیل کرده اند.

 با این حال، بزرگراه های مناطق۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ مملو از خودرو هستند و در مقایسه با روزهای گذشته، تردد خودروها در آنها بیشتر شده است.

این مناطق تقریبا از چهارطرف در محاصره بزرگراه هایی همچون آزادگان، شهید نواب صفوی، شهید تندگویان، بعثت، شهید آیت الله سعیدی، فتح و شهید چراغی قرار دارند و ساکنان از صبح امروز شاهد شلوغی آنها هستند.

سعید امراللهی، ساکن محله خانی آبادنو شمالی می گوید: تا شب گذشته فقط تعداد کمی خودرو در بزرگراه شهید تندگویان دیده می شد، اما از صبح امروز به یکباره به تعداد خودروهای درحال عبور اضافه شد. 

وی اضافه می کند: احساس کردم طرح ممنوعیت تردد خودروها به شهرهای دیگر به آخر رسیده، چرا که این بزرگراه به بزرگراه خلیج فارس و آزادگان منتهی می شود و به طور معمول خودروهایی از این مسیر تردد می کنند که قصد سفر به جنوب کشور از جمله قم و اصفهان را دارند. 

مصطفی چنگیزی، ساکن منطقه۱۶ با ابراز تاسف و ناراحتی از شلوغی بزرگراه های جنوب شهر می گوید: خانواده ام حدود ۲ماه است که از خانه بیرون نیامده اند و خودم نیز فقط برای خرید وسایل موردنیاز از خانه بیرون می آیم. در این ۲ماه مشکلات زیادی را تحمل کردیم و روزهای کلافه کننده و خسته کننده زیادی داشتیم. با این حال منتظر ماندیم تا همه چیز عادی شود، اما یکسری از افراد با نادیده گرفتن قوانین، انجام سفر و تردد در شهر، حقوق دیگران را ضایع کردند. 

وی ادامه می دهد: گناه خانواده من چیست که باید تاوان بی توجهی این افراد را بدهند؟ اگر همه مراعات می کردند و در خانه می ماندند، این بیماری تاکنون رفع شده بود و به زندگی عادی خودمان برمی گشتیم.

احسان بروجی، ساکن محله فلاح منطقه۱۷ هم که از این وضع و مشاهده تردد زیاد خودروها در برخی معابر ناراحت است، می گوید: اعضای خانواده ام از صبح پا در یک کفش کرده اند تا بیرون برویم. با دیدن این تعداد خودرو که از بزرگراه سعیدی می گذرند، می پرسند چرا ما نباید از خانه بیرون برویم‌؟ گناه ما چیست که در خانه اسیر شده ایم؟ ما هم مثل بقیه بیرون برویم، نهایتا بیمار می شویم ولی از این وضعی که داریم، بهتر است!

مردها سر کارند!

محبوبه حبیب پور، ساکن شهرک بستان که برای خرید نان از خانه بیرون آمده می گوید: فریب کوچه و خیابان های خلوت را نخورید. البته خیلی از ساکنان محله ما و جنوب شهر مثل روزهای گذشته در خانه هستند و بیرون نمی آیند، اما تعداد زیادی از آقایان، امروز صبح به محل کارشان رفتند. در جنوب شهر اداره، سازمان یا وزارتخانه ای وجود ندارد. بنابراین رفت و آمدها در جنوب تهران کمتر از مناطق دیگر است، ولی ساکنان مناطق جنوب شهر برای رفتن به محل کارشان، الان در خیابان های مرکز یا شمال شهر در رفت وآمد هستند. 

وی اضافه می کند: دیشب که اعلام شد واحدهای تولیدی می توانند از امروز فعالیت کنند، مردم مجبور به خروج از خانه هایشان شدند و عصر هم که به این شهرک یا محله های جنوب شهر بیایید، می بینید که آقایان زیادی از محل کارشان که واحدهای تولیدی یا مراکز خصوصی هست، به خانه برمی گردند. 

حبیب پور در پایان به نگرانی خودش در این خصوص اشاره و عنوان می کند: متاسفانه بیشتر جنوب شهری ها مجبورند با مترو و اتوبوس به محل کارشان بروند که احتمال ابتلای آنها به بیماری کرونا وجود دارد. بنابراین زمانی که به خانه برمی گردند، احتمال دارد این ویروس را به منازل شان آورده و اعضای خانواده را بیمار کنند. به نظر من قوانین نصفه و نیمه یا مقطعی نمی تواند باعث مهار این بیماری شود. مسئولان باید برای یکبار هم شده، تصمیم به تعطیلی کل شهر بگیرند یا اینکه اعلام کنند تصمیم و برنامه ای واحد و جامع برای این کار ندارند. همه مسئولان باید به یک نتیجه برسند و تابع ستاد مقابله با ویروس کرونا باشند.

کد خبر 497801

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    وقتی واحدتولیدی میره سرکار ماهم میریم پس
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    چرا بی ربط گزارش میدی داداش؟ کجا تعداد مبتلایان کم شده؟!! کجا تعداد فوتی ها کم شده؟ آمار فوتی ها رو ببین. از چین هم سبقت گرفتیم. روزی 150 تا فوتی کمه داداش؟