رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از صدور ۵۶۴ جواز تاسیس واحد صنعتی در استان در سال ۹۸ و از رشد ۴۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۷ خبر داد.

صنعت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سجاد رستمی،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری شنبه ۱۶ فروردین در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود:در سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان انجام شد، این در حالی است که در سال ۱۳۹۷ این میزان ۱۶ هزار و ۶۰۲ هزار میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد:در سال گذشته زمینه اشتغال ۶ هزار و ۵۹۱ نفر در واحدهای تازه تاسیس صنعتی استان فراهم شد، که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ از رشد ۱.۲ درصدی برخوردار شد.

رستمی همچنین از صدور ۱۰۹ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت استان طی سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۴۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال یک هزار و ۷۳۵ نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در خصوص عملکرد صدور پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۷، از نظر تعداد ۱۹ درصد رشد، از نظر سرمایه‌گذاری ۱۴درصد و در شاخص اشتغال ۵ درصد رشد ایجاد شده است.

رستمی اظهار داشت: این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال ۲۱ هزار و ۲۳۱ نفر را در استان فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۴۳۵ طرح صنعتی نیز با سرمایه‌گذاری ۱۱۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال در استان در دست اجرا است که با تکمیل آن برای ۲۵ هزار و ۶۷۶ نفر اشتغالزایی می‌شود.

چهارمحال و بختیاری در برخی از محصولات از مانند چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان، محصولات خانگی و برخی محصولات دیگر در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

کد خبر 497742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha