مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

معاون صید و بنادرماهیگیری گیلان از انجام عملیات تکثیر طبیعی و بازسازی ماهیان استخوانی در ۴ رودخانه استان خبر داد.

تکثیر ماهی

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر ایلدرم گفت: طی ۵ سال گذشته عملیات تکثیر طبیعی و بازسازی ماهیان استخوانی  فقط در ۲ رودخانه استان انجام می‌شد.

ایلدرم افزود:اما امسال امسال رودخانه‌های خاله سرا، لمیر، حویق و کریم محله پشته به این کار اختصاص داده شده‌است.

وی اظهار کرد: شیلات گیلان در کنار تکثیر مصنوعی از  ۵ سال گذشته کار تکثیر طبیعی و نیمه طبیعی را در ۲ رودخانه در دستور کار داشت که امسال انجام این کار را در ۴ رودخانه گسترش دادیم.

معاون صید و بنادرماهیگیری گیلان بیان کرد: در کنار این ۴ رودخانه، صیادان در ۱۰ جایگاه شرکت تعاونی پره در تالش، انزلی، زیباکنار، آستانه اشرفیه و حوزه رودسر اقدام به احداث استخرهای خاکی و ماهی دار کردن از خود ماهیان مولد صید شده توسط صیادان کردند.

به گفته وی، در حال حاضر این ماهیان سفید تخم‌ریزی کرده‌اند. بعد از ۲ ماه حدود اواسط خرداد ماه با رشد تخم و لارو بچه ماهیان راهی رودخانه و دریا خواهند شد.

ایلدرم اظهار کرد:اهمیت مساله انجام کار توسط خود جامعه صیادی با تقبل بخش زیادی از هزینه‌های مربوطه است که نتیجه‌اش تولید ماهیانی با کمترین دستکاری و درصد بازماندگی بالا خواهد بود.

وی یادآور شد: ۳ مرکز در گیلان به کار تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی و خاویاری مشغول‌اند وسالیانه بالای ۱۲۰ میلیون انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در این مراکز تکثیر و در رودخانه‌ها رهاسازی می‌شوند.

کد خبر 497719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha