رئیس‌جمهوری با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، گفت: موفقیت‌های خوبی در مرحله اول و دوم این طرح داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» روز شنبه در این جلسه با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تاثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده‌ و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و الان در مرحله سوم آن که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

روحانی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محیط کار و بیرون از خانه با رعایت این پروتکل‌ها می‌توانند درصد بالایی اطمینان خاطر داشته باشند که از سلامتی برخوردار خواهند بود.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه باید اطمینان حاصل کنیم که از چه زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با سلامت کامل به مراکز آموزشی مراجعه کنند، تصریح کرد: رؤسای کمیته‌ها باید با روش‌های دقیق، مطالعات و ارزیابی‌های لازم را انجام بدهند تا بر اساس آن ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

روحانی با بیان اینکه باید در نظر داشته باشیم که اگر کرونا برای مدتی باقی بماند باید آن را به گونه‌ای مدیریت کنیم که زندگی مردم با مشکل توأم نباشد، خاطرنشان کرد: نباید بدون مطالعه و دقت نظر تصمیم گرفت؛ مردم باید بدانند هر تصمیمی که در دولت گرفته می‌شود مبتنی بر مطالعات دقیق علمی و با مشورت همه متخصصین است.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه سلامت مردم اولویت اول است، ابراز داشت: در کنار اولویت سلامت زندگی، معیشت، کسب و کارهای کوچک و طبقه ضعیف و آینده فرزندان‌مان نیز اهمیت دارد از این نظر باید بدانیم در روز پایان تشکیل محدودیت‌ها مردم نباید نگرانی از سلامت خود و فرزندان‌شان داشته باشند و ما باید نگرانی آنها را تا اندازه زیادی کاهش بدهیم.

روحانی افزود: باید بدانیم صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهیم کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند و این بدان معنا است که هم باید سلامت مردم را حفظ کنیم و هم معیشت و وضعیت اقتصادی آنان را تامین کنیم.

کد خبر 497633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    12 11
    ما از جناب محترم رئیس جمهور اکیدا خواهشمندیم دستور بازگشایی دانشگاه ها رو با رعایت کامل اصول بهداشتی بدهند. متاسفانه اساتید محترم تا دانشگاه تشریف نیاورند، به هیچ عنوان پاسخگوی سوالات دانشجویان چه درسی و چه پایان نامه نیستند. ضمن این که قبلا که دانشگاه می رفتیم، از اینترنت رایگان استفاده می کردیم، اما الان مجبوریم بخاطر کارمون مدام هزینه اینترنت بدیم.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 30
    دانشگاه ها رو باز کنید لطفا. این طوری اساتید مجبور میشن بیان و پاسخگوی دانشجویان باشند.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    20 13
    با توجه به اینکه روزانه 150 نفر در کشورمان بر اثر کرونا از بین میروند چطور می شود مدارس و دانشگاا هها که خوابگاه دارند و تجمع دسته جمعی انهم در فضای محدود باز شود ؟ اگه بچه مردم بیمار شد چه کسی جوابگو هست ؟
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      0 0
      اگر باز نمیشه کرد، پس اساتید رو مجبور کنند به دانشجویان جواب بدهند. ما با اساتید اون سر دنیا می تونیم ارتباط برقرار کنیم، اما با اساتید خودمون نه!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    30 3
    خوبه از نظر اقای روحانی همه چیز خوبه ولی در جامعه چیز دیگری را شاهدیم
  • رسول IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    17 2
    انشاالله به سلامتی از این بیماری عبور کنیم ، آقای رىس حمهور مرحله به مرحله بازگشایی اصناف ابتدا و بعد از 15 روز اگه مشکلی نبود بعدا دانشگاهها و بعدش مدارس را بازگشایی کنید البته مدارس درسهای تىوری را راحت از طریق مجازی انجام دادن فقط دروس عملی ریاضی ،فیزیک ، شیمی و...را بمدت کوتاهی برگزار و آزمونهای ارزشیابی گرفته بشن و مدارس ایتدایی هم فقط دروس فارسی کلاس اول و دوم و ریاضی کل پایه ها اجرا بشه چون بچه ها بقیه دروس مشکلی ندارن و فکر نکنم کار سختی باشه که بخواد مشکلی پیش بیاد بعد از اطمینان کامل از بین رفتن بیماری
  • علیرضا نیکرو IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    9 11
    اول اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها
    • ناشناس NL ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      1 0
      شما نظر ندی نمیتونی؟؟؟؟
  • حمید IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    10 21
    اقای رئیس جمهور بچه دب مدرسه ای ندارد که نگران باشد. هرگز بچه هانونو تا تیرماه به مدرسه نخواهیم فرستاد.
  • شیعه IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    26 2
    اشتباه فاحشی است باید قرنتینه رو یه مدت هم ادامه داد خواهشن با ندانم کاری جون ملت و به خطر نندازین مثل جریان قم نشه
  • خلج IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    36 1
    مثل کشورهای دیگه حقوق دوماه ... راقطع کنیدبریزیدبه حساب مردم
  • ایرانی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    26 5
    متاسفانه امروز در تهران و بعضی شهرها هیچگونه رعایتی ندیدیم،از آنجاییکه مردم صبر و تحمل زیادی ندارند بهتره تا دچار فاجعه بزرگ نشده ایم ،قوانین محدودیت ترددها را سختتر کنیم،عده ی قلیلی کار را به فاجعه میرسانند،لا اقل از کشورهای دیگر درس بگیریم.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    16 4
    چرا درباره زمان بازگشایی مجدد پرواز ماهان به ووهان یا استانبول اطلاع رسانی نمی شود.
  • Fatemeh IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    اونایی که تو این وضعیت دلشون هوای مدرسه و دانشگاه کرده بدونین کرونا منتظرتونه
  • علی IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    کوچکترین اشتباه فاجعه که جبران ان امکان پذیر نیست
  • جهان IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    لطفا با جون بچه های مردم بازی نکنید و تا اول خرداد از بازگشایی مدارس صرف نظر کنید نهایتش برای جبران خرداد . تیر و مرداد بزن مدرسه یک امسال معلم ها ترن مسافرت چی میشه
  • مهدی IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 3
    هیچ عقل سلیمی قبول نمیکند که این رییس جمهور ، دلسوز مردم باشد.آینده این موضوع را اثبات خواهد کرد.
  • بنده خدا IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    شما برای انقلاب فرهنگی چند سال دانشگاه ها را بستید . حالا برای کرونا نمیتوانید ببندید. حرف یک عده دانشجوی بی فکر را گوش میدید که درسم چی پایانامم چی. مردم باید بمیرم که این آقایون میخوان درس بخونه یا از اینترنت دانشگاه استفاده بکنه. چند ماه در مدرسه ها و دانشگاه ها را ببندید. جان مردم را به خطر نندازین.
  • تارا AE ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 1
    آقا تامین کنین تامین کنین ولی مدارسو وا نکنین
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    0 0
    حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: نمی‌گزاریم کرونا معیشت مردم را نابود کند همه فعالیت‌های اقتصادی 20فروردین آغاز می‌گردد. آقای روحانی، کرونا فاجعه جهانی‌ست فقط با همکاری بین‌المللی درمان می‌شود فعالیت اقتصادی نه تنها معیشت‌مان را تأمین نمی‌کند بلکه جان‌مان را هم می‌گیرد. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،