تاثیرات کرونا دامن ترامپ را هم گرفت و شرکت‌های عظیم او دچار مشکل شده‌اند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، بحران کرونا اقتصاد آمریکا را به شدت به سمت رکود می‌برد. تاثیرات این بحران به حدی است که شرکت عظیم ساختمان‌سازی ترامپ نیز به خطر افتاده و او برای نجات آن دست به دامن دویچه بانک شده است.

بر اساس این گزارش، بحران کرونا به کاخ سفید نیز رسیده است. این احتمال وجود دارد که این روزها کاخ سفید به توصیه‌های متخصصان ویروس‌شناسی در رابطه با بحران کرونا گوش دهد. ولی اشپیگل آنلاین نوشته است که این نیز ممکن است که تحولات در بازار مسکن دونالد ترامپ، رئیس جمهور و صاحب بنگاه عظیم املاک و مستغلات را به تحرکی جدید واداشته باشد، حوزه‌ای که به نوشته اشپیگل او در آن نسبت به هر چیز دیگری آگاهی بیشتری دارد. زیرا خسارت‌های سنگین بحران کرونا که به بحران قرن تبدیل شده، کم کم برای سرمایه‌های خود ترامپ هم قابل لمس شده است.

به گزارش اشپیگل آنلاین، روزنامه واشنگتن پست دریافته است که پسران ترامپ یعنی اریک و دونالد (پسر) که گرداننده شرکت او هستند، از فروش یکی از املاک او در واشنگتن صرفنطر کرده‌اند زیرا بازار خرید و فروش مستغلات کاملا راکد است و هیچ خریداری وجود ندارد. از این گذشته در آمریکا نیز همه چیز به رکود کشیده شده و هتل‌ها، ویلاها و استراحتگاه‌های توریستی متعلق به ترامپ مشتری ندارند. اغلب آنها حداکثر ده درصد ظرفیت‌شان پر است. 

شرکت ترامپ در زمینه ساخت، سرمایه‌گذاری، دلالی و مدیریت املاک در سراسر جهان فعال است. این شرکت صاحب و اداره‌کننده صدها هتل، زمین گلف، املاک مسکونی، آسمان‌خراش و کازینو در کشورهای گوناگون است.

شرکت‌های متعلق به ترامپ حق استفاده از کمک‌های دولتی را ندارند

واشنگتن پست نوشته است که شرکت ترامپ و شرکت‌های زیرمجموعه آن هر هفته ۶۸۰ هزار دلار ضرر می‌کنند. تحمل این ضرر برای ترامپ بسیار دشوار است زیرا به او، به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، قاعدتا سالانه ۴۰۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد. البته ترامپ زمانی که به ریاست جمهوری رسید به شکل نمادین اعلام کرد که به یک دلار قناعت می‌کند.

اما اکنون وضع تفاوت کرده و حتی نفوذ سیاسی او نمی‌تواند به پسرانش برای نجات سرمایه او کمک کند. در مذاکراتی که برای تعیین یک بسته کمکی به منظور نجات صاحبان سرمایه در آمریکا صورت گرفت، دمکرات‌ها مانع از آن شدند که این کمک‌ها شامل حال شرکت‌ متعلق به سازمان ترامپ نیز بشود. همین باعث شده که شرکت ترامپ به دویچه بانک روی آورد که با رئیس آن دوستی خانوادگی نیز دارد. 

ترامپ از دویچه بانک تقاضای وام کرده و اریک ترامپ برای مستدل کردن تقاضایش چنین وارد صحنه شده است: «این روزها همه باید دست به دست هم دهند و باهم همکاری کنند؛ صاحبخانه و مستاجر، صاحبخانه و بانک. تمام جهان در جنگی مشترک علیه اپیدمی کروناست». 

اشپیگل آنلاین نوشته که این قابل تصور است که دویچه بانک برای دادن وام به سازمان ترامپ تقاضای اعتبار ویژه (حاشیه امنیتی مالی ویژه) ای کرده باشد. خود بانک حاضر نشده است به رسانه‌ها در این باره توضیحی دهد. 

ترامپ و دویچه بانک ده‌ها سال است که رابطه مالی پرنوسانی با یکدیگر دارند، از اعطای وام‌های کلان تا شکایت‌ از یکدیگر. در حال حاضر شرکت ترامپ صدها میلیون دلار به دویچه بانک بدهکار است. شرکت ترامپ تنها برای سه هتل ترامپ در واشنگتن، میامی و شیکاگو  ۳۰۰ میلیون دلار از دویچه بانک وام گرفته است.

در عین حال مناسبات مالی دویچه بانک (که خود وضع مناسبی ندارد) با ترامپ به عنوان صاحب سرمایه‌های بزرگ در زمینه املاک و مستغلات و رئیس جمهور فعلی آمریکا به نوبه خود به تئوری‌های توطئه زیادی دامن زده است. مثلا قابل تصور است که دویچه بانک وام‌هایی که به ترامپ داده است را در این میان فروخته باشد. چیزی که در این گونه موارد رایج است. تصور می‌شود که خریداران این وام‌ها نیز سرمایه‌داران روسی باشند که اگر چنین فرضی صحت داشته باشد، آنها بر دونالد ترامپ تسلط خواهند داشت و این خود می‌تواند علت رابطه حسنه میان ترامپ و پوتین را توضیح دهد.

سندی برای اثبات این تئوری‌ها در دست نیست. دویچه بانک هم درباره مناسبات مالی خود به شدت سکوت می‌کند. با این حال این شایعات با جان سختی به حیات خود ادامه می‌دهند. زیرا دمکرات‌ها نیز سال‌هاست تلاش می‌کنند رابطه ترامپ با دویچه بانک را به روسیه نیز ربط دهند. آنها تاکنون موفقیتی در این زمینه نداشته‌اند. اما حالا فصلی بر روابط مالی ترامپ و دویچه بانک افزوده شده و این داستان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 497489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha